Nyheder

7 største misforståelser om outsourcing – fyldt med beviser!

Baltic Assist Accounting 6 1

Forretningsrelationer har altid været en væsentlig faktor for en organisations succesfulde drift. Fra tidlige tider har virksomheder brugt tjenester fra tredjepartsleverandører for at få adgang til ressourcer og produktionsmidler. Skomageren for år tilbage ville få de garvede skind fra andre sælgere og derefter bruge dem til at producere deres sko uden at gøre det selv.

I dag har det globale marked udviklet sig til at transformere og give form til dette koncept, hvilket giver det et nyt navn 'outsourcing'. At uddele dele af din forretningsdrift til betroede partnere har været en almindelig praksis for de fleste virksomheder i lang tid.

Men mange virksomhedsejere og iværksættere, især knyttet til små og mellemstore industrier, er skeptiske over for outsourcing af deres forretningsprocesser. Det er en skam, fordi den forkerte information og misforståelser om outsourcing kun forårsager det.

Måske vil du være en smule mere sikker på at vide, hvor meget organisationer bruger det!

  • I øjeblikket er 72% af alle it-processer outsourcet
  • HR outsourcing står på 47 %, mens 42 % af de finansielle tjenester går til tredjepartsleverandører
  • Ud af alle bank-helpdesk-stillinger besiddes 40 % af udliciterede medarbejdere
  • 54 % af organisationerne outsourcer deres kundeserviceansvar

Nu vil vi komme ind på de misforståelser, der er almindelige hos iværksættere og virksomhedsejere. Alle vil blive imødegået med fakta, så det virkelige billede kommer frem.

De største misforståelser om outsourcing – og hvorfor de er forkerte!

Kun store virksomheder kan outsource

Det er en af ​​de væsentligste fejl, der hjemsøger outsourcingindustrien. Men ifølge fakta er det helt forkert!

Allerede tilbage i 2014 havde omkring 60 % af britiske SMV'er brugt outsourcede it-tjenester til deres virksomhed. Yderligere 65 % benyttede sig af outsourcet personale for at imødegå udfordringerne med at finde kvalificeret arbejdskraft.

Outsourcing er fleksibelt og kan tunes både til behovene i store og små industrier. Hvis du er en lille virksomhedsejer, vil du have et lille team, der arbejder for dig, mens det vil være større for store virksomheder.

Det er den eneste forskel!

Outsourcing-partnere kan ikke have tillid til

Du vil blive overrasket over at vide, at 78 % af virksomhedsejere føler sig positive over deres forhold til outsourcing-partnere, afsløret af en Deloitte-undersøgelse.

Selvom nogen kan stå over for en negativ oplevelse med en specifik partner, betyder det ikke, at alle outsourcing-tjenester er utroværdige. I dag var outsourcing-industrien forvandlet til at afspejle kvaliteten og enestående ydeevne. Du kan finde en outsourcing-partner, du kan stole på og udvikle et langsigtet forhold til.

Bare lav din tidligere research, tjek deres erfaringer og tidligere projekter, bed om referencer og kommuniker åbent for at finde en betroet partner.

Det er dyrt og tager tid at sætte op

Outsourcing hjælper med at eliminere overhead- og driftsomkostninger og synes at være billigere end at vedligeholde interne processer. 59 % af virksomhederne outsourcer deres drift for at spare omkostninger.

Du kan koncentrere dig om dine kerneforretningsaktiviteter og fokusere på at udvide din forretning eller udvikle nye produkter med de sparede penge og tid.

Tid er en væsentlig faktor for enhver virksomhed, da det oversættes til salg og i sidste ende til profit. Outsourcing-partnere er beregnet til at levere resultater og kan sætte hele systemet op inden for en måned.

De har en let tilgængelig infrastruktur og ressourcer, som hjælper dem med at opnå øjeblikkelige resultater.

Det er svært at uddanne outsourcede arbejdere

Mange outsourcing-bureauer er placeret i forskellige lande, og det kan være udfordrende at uddanne dem i henhold til dine mål. Det kan undgås ved at hyre en virksomhed fra dit geografiske område, som kan rejse til din institution i uddannelsesperioden.

Tredjepartsmedarbejderne vil være dygtige til deres opgave, og de behøver kun at sætte dem ind i din virksomheds principper, som tager kort tid.

Jeg kan klare det selv!

Den komplekse og massive mængde af opgaver, der er forbundet med en virksomhed, er ikke altid muligt at håndtere internt, især for små og mellemstore virksomheder.

De kan løbe op med ekstra omkostninger, mangle ressourcer, infrastruktur, arbejdsstyrke til at vedligeholde en afdeling som regnskab. Det afholder dem også fra de vigtigste forretningsaktiviteter og -mål.

Det er årsagen til, at 57 % af virksomhederne outsourcer for at kunne fokusere på kerneforretningen. Yderligere 47 % er afhængige af det for at løse deres kapacitetsproblemer.

En virksomhed trives gennem meningsfulde partnerskaber, og den har brug for hjælp fra andre parter til at fungere omkostningseffektivt og tilfredsstillende. Outsourcing af dine processer og opretholdelse af en slank tilgang er vejen at gå!

Kulturelle forskelle kan ikke løses

Det er rigtigt, at ansættelse af et outsourcing-bureau fra et andet land kan bringe spørgsmål om kulturelle forskelle op. Det kan løses ved at have en rådgiver, som kan guide din outsourcingpartners kultur.

En anden måde, du kan overvinde dette problem på, er at gå efter et partnerskab med en outsourcing-virksomhed, som er tættere på med hensyn til kulturelle forskelle og afstand.

Det er også interessant at bemærke, at der i dag er en global arbejdskultur, der ikke er begrænset til lande eller kulturer. Outsourcing virksomheder i de baltiske lande (Litauen, Letland, Estland) udfører med succes operationer fra lande som USA og Storbritannien.

Så der er ikke meget at frygte for kulturelle forskelle!

Jeg vil ikke have kontrol over processerne

Det er et af målene med outsourcing! Misforstå os ikke, men du outsourcer, så du ikke selv skal klare alle disse opgaver!

Det er rigtigt, at du ikke selv vil kontrollere arbejderne, men du kan altid kommunikere og tjekke fremskridtene. Teamet, der arbejder for dig, har kun ét mål for øje: at levere det bedste til dig, og det kan ske selv uden din involvering.

Du vil altid have kontrol over, hvad du vil, og hvordan du vil, hvilket vil blive overholdt af din partner.

Konklusion

Outsourcing har været i stand til at ryste næsten alle de misforståelser og misinformation, der er genereret omkring det i de seneste år. Du har fakta og tal nu, så du selv kan bestemme!

Baltic Assist er en betroet partner for små og mellemstore virksomheder, der ønsker at flytte deres forretningsaktiviteter til et miljø med lavere omkostninger. Kontakt os at have a gratis konsultation om outsourcing muligheder for din virksomhed.