Efter at have set på Google Trends, er det tydeligt, at interessen for outsourcing gradvist er faldet i løbet af det sidste årti. Dette skete dog ikke, fordi outsourcing som en tjeneste har mistet sin potentielle værdi eller kommercielle tiltrækningskraft, men fordi det havde udviklet sig til mere komplekse fænomener siden sin spidsbelastningstid. I dag søger virksomheder mere end en simpel tjenesteudbyder til at varetage de administrative opgaver eller til at lave bogføring, men søger i stedet en strategisk outsourcing-partner til at flytte hele forretningsprocesser og funktioner til et lavere omkostningsmiljø. På denne måde bliver disse virksomheder de værdsatte forretningspartnere, og den strategiske alliance, der skabes i dette knudepunkt, handler om meget mere end en kunde, der køber en service fra en leverandør.
I netop dette øjeblik foregår en samskabelse, hvor udbydere bidrager til interne forretningsprocesser. De hjælper virksomheder med at rekonstruere og omfokusere forretningsudvikling og forbedring i overensstemmelse med ændringerne på det nye marked.
”På dette niveau tilbyder serviceudbydere ikke kun styring af rene operationelle, daglige opgaver på en standardiseret måde, men også ekspertise på et mere strategisk niveau. Med andre ord leverer din partner ikke kun dine rutinemæssige reguleringsindsendelser, men udfordrer også dine interne aktiviteter for at øge kvaliteten af outputtet.”- Susanne Andreae, Head of Regulatory Informatics and Submission Management, EMD Serono
Derfor, efterhånden som vigtigheden af en serviceudbyder støt udvikler sig og udvikler sig, er strategisk partnerskab den eneste tilgang til systematisk og funktionel outsourcing for at lykkes. Af denne grund er Baltic Assist-teamet overbevist om, at partnerskabet i 2017 vil blive brugt langt mere synonymt sammen med outsourcing end nogensinde før.
Hvad er det strategiske partnerskab?
Det næste vigtige skridt er baseret på at forstå, hvordan strategisk partnerskab er anderledes sammenlignet med traditionelle forretningsengagementer, og hvad der gør det vellykket for begge parter. Generelt er strategisk partnerskab bredere i engagement og er baseret på gensidig investering i ressourcer, systemer og processer, samt afstemt omkring overordnet motivation og forventninger.
Ikke desto mindre er overgangen til at lade tjenesteudbydere håndtere betydeligt større dele af forretningsdrift og processer afhængig af elementet af tillid, gennemsigtig kommunikation og præstationsstyring mellem begge parter.
Hvad mere er, er succesfaktorerne i høj grad afhængige af, hvad der beskrives som et resultat af et vellykket forhold. Ud fra vores erfaring kan vi adskille nogle få forskellige resultattyper, som kan bruges til at definere et succesfuldt forretningsforhold, dvs. tilfredshed, forventninger og realisering af dem, og vigtigst af alt, en forudsigelig præstation for partnervirksomheden.
Så hvorfor mislykkes partnerskaber? Årsagerne er naturligvis relateret til succesfaktorerne: mangel på tillid og fælles mål, dårlig kommunikation, forudgående planlægning og relationsstyring samt uegnede præstationsindikatorer.
Derfor, når begge parter har klart definerede forventninger. Når der er et engagement, konstant koordinering, gensidighed og tillid til stedet. Når information deles, og problemer løses i fællesskab, og vigtigst af alt, kvaliteten af arbejdet har en høj værdi, og begge parter er tilfredse med resultaterne – så har det strategiske partnerskab de rigtige egenskaber til at lykkes.
Hvorfor Baltic Assist?
Gennem vores erfaring med at arbejde med forskellige virksomheder fra Danmark, Norge, Storbritannien og mange flere, har vi etableret et klart grundlag for, hvad et succesfuldt partnerskab går ud på. Derfor har vi arbejdet på at skabe et effektivt arbejdsmiljø forretningsprocesser, som ville gøre os til en værdifuld samarbejdspartner for enhver kunde, vi har. Derfor besluttede vi at dele med dig 7 grunde til, hvorfor du bør overveje Baltic Assist som din strategiske outsourcing-partner.
Vi sikrer øjeblikkelig og åben kommunikation med vores kunder
Det er ingen overraskelse, at kommunikation spiller en grundlæggende rolle, mens man skaber og vedligeholder enhver form for relation eller partnerskab. Især hvis du arbejder i et virtuelt miljø, bør effektiv kommunikation være omdrejningspunktet, da kvaliteten af resultaterne stemmer overens med klart definerede forventninger.
Øjeblikkelig kommunikation
Baltic Assist-teamet forsikrer, at enhver forespørgsel, e-mail eller spørgsmål, der kommer fra vores forretningspartnere eller kunder, besvares med det samme. Ved at gøre det ønsker vi at skabe en følelse af, at vores team arbejder ved siden af din virksomhed.
Vi tager os tid til at styre relationer og opbygge tillid.
Som vi har nævnt før, er den overordnede aftale, at for at få succes, skal forretningsforholdet og det etablerede partnerskab være baseret på tillid. Vi tror på, at tillid, som skabes i processen med at opbygge og administrere relationer, konsekvent vokser gennem partnernes pålidelighed, konsistens, forudsigelig ydeevne og lydhørhed, når de håndterer bestemte situationer og problemer. På den anden side ved vi, at nøglen til et succesfuldt partnerskab, der rækker ud over et engangsprojekt, handler om at levere værdi til kunderne på en konsekvent og løbende basis.
Dine mål – vores mål
Vi arbejder løbende mod vores kunders mål, som om de er vores. Vi tager os tid til at skabe en struktur for ansvarlighed ved at tage ansvar og ejerskab for vores klients mål. Ved at gøre det sætter vores team en ære i at vide, at de har indflydelse på partnervirksomhedens succes.
Mål ydeevnen
Vi investerer tid og kræfter på at måle den præstation og de resultater, som vores team leverer dagligt.
Vi driver innovation for at forbedre forretningsprocesser og effektivitet
Vi tror på, at det at være succesfuld, konkurrencedygtig og relevant på den nuværende markedsplads handler om at forstå værdien af effektivitet og produktivitet. Så vi gør en ekstra indsats for at forbedre den operationelle ydeevne og forretningsaktiviteter for at reducere omkostningerne, forbedre kvaliteten af vores service og opretholde konkurrencefordele.
Vi tilbyder vores partnere at flytte deres forretningsaktiviteter til et omkostningseffektivt miljø.
Som vi har skrevet i vores tidligere blogindlæg "Hvorfor skal du ansætte en dygtig medarbejder fra Litauen?", er lønomkostningerne i Litauen 4 gange lavere end EU-gennemsnittet. Så på grund af lav-profit skatter og udgifter til kontorleje, kan vi tilbyde meget erfarne fagfolk og den bedste specialist til en lavere pris end alle andre steder i Europa.
I Konklusion
Baltic Assist er en betroet partner for små og mellemstore virksomheder, der ønsker at flytte deres forretningsaktiviteter til et miljø med lavere omkostninger. Kontakt os at få en gratis konsultation om at skabe et virtuelt team til din virksomhed.
Ligesom stort set alle sektorer under tech-paraplyen, er muligheden for at have en virtuel assistent til rådighed for dig, blevet mere realistisk ved at udvikle teknologi. For pokker, virtuelle assistenter behøver ikke nødvendigvis engang at være mennesker længere. Udviklingen af forskellig software har gjort det muligt for apps og platforme at hjælpe os med at håndtere vores daglige rutiner næsten lige så godt, som et menneske kunne, og til en brøkdel af prisen.
Integrationen af Smart Virtual Personal Assistant (SVPA) platforme i apps er i høj efterspørgsel. Tech-giganterne Google, Apple og Yahoo viser et tydeligt tegn på behovet for en overkommelig sidemand i en tid, hvor produktiviteten er sværere at opretholde end nogensinde. Det kunne enhver professionel bruge virtuel assistent for at spare dem tid og penge og samtidig frigøre mere personlig tid, og denne VA-software og -apps er de bedste muligheder for at gøre netop det.
Kommunikationssoftware
Uden platforme til at lette fjernkommunikation ville virtuel assistance ikke være mulig. Heldigvis for os er den stadig mere hyggelige globale markedsplads blevet eftermonteret med værktøjer, der gør det muligt for assistenter, arbejdsgivere og kolleger at forblive i næsten konstant kontakt.
RingCentral er den alt-i-en cloud-telefontjeneste, som de fleste professionelle drømmer om. På ethvert niveau i forretningsverdenen, fra Fortune 500 til mor- og popbutikker, kan et ubesvaret opkald betyde kompromittering af et potentielt partnerskab. RingCentral tillader stress at blive taget ud af ligningen. Det giver fagfolk en bred vifte af muligheder, uanset om de er på et Holiday Inn i Kansas eller deres kontor i New York City.
Da det er cloud-baseret, er der ingen grund til at betale store penge for tjenesten. Ikke desto mindre kompromitterer manglen på fysisk opsætning heller ikke RingCentrals kvalitet. Platformen tilbydes til både Android- og iOS-operativsystemer. Det giver brugerne mulighed for at oprette og deltage i konferenceopkald samt sende og modtage SMS-beskeder, faxer, high-definition telefonopkald og andre meddelelser. Og som det er tilfældet med meget cloud-baseret software, vil du ikke være bundet til forældet teknologi, hvilket betyder, at du har en allerede fremragende, men stadig udviklende kommunikationssoftware for kun 25 dollars.
Slack er blevet et af de mest betroede navne inden for onlinebeskeder til én-til-én og teamsamarbejde. Det har ikke kun en brugervenlig grænseflade og en række chatmuligheder. Det giver også mulighed for nem integration med tonsvis af eksterne applikationer. Det gør Slack til en slags open source messenger for både kreative og forretningsfolk.
- Microsoft Teams (Alternativ linse zoom)
Microsoft Teams er et fremragende værktøj til videoopkald. Uanset om det er en-til-en, konference med kunder eller virtuelle møder med dit team. Især i et fjerntliggende arbejdsmiljø. Hvis din virksomhed i vid udstrækning bruger Microsoft-apps – Teams er værktøjet. Ikke desto mindre er dette værktøj stærkt integreret med Microsofts miljø. Hvis din virksomhed for eksempel er OS-bruger – Zoom ville være det bedste valg.
Tidssporingssoftware
Fjernmedarbejdere ved, at tillid er afgørende for at skabe troværdighed hos en klient. Tidsregistreringsteknologi er blevet så bredt tilgængelig, at klienten ikke behøver at spekulere på, om deres eksterne teammedlem er ærlige med deres timeseddel. I mellemtiden kan fjernassistenten være rolig ved at vide, at deres klient ved præcis, hvilke tjenester de modtager på en bestemt tidsramme.
Hubstaff er et ret grundlæggende værktøj, men virkelig nyttigt, hvis du har brug for at evaluere din medarbejders præstation. Især i disse dage, hvor størstedelen af medarbejderne arbejder hjemmefra. Lederen kan spore den samlede tid og/eller opgaver eller projekter separat. Det er en fordel at se, hvordan din medarbejder klarer sig dagligt, ugentligt eller/og månedligt.
Desuden kan lederen implementere timelønnen og overvåge, hvor meget hvert projekt koster. Det er også nyttigt, hvis du arbejder med entreprenører eller freelancere ved at følge deres tidsforbrug og omkostninger i én rapport.
Dette værktøj har en nyttig freemium-version, men prisen på premium-versioner, startende fra 7 $ måned/bruger, er ganske rimelige.
Wrike er så meget mere end blot et værktøj til at spore den tid, dine eksterne medarbejdere lægger i deres arbejde. Det er en one-stop-shop platform, der giver mulighed for fjernsamarbejde på en måde, der er renere, enklere og mere mangesidet end konkurrenterne.
Med Wrike kan du gøre din forretning og spore projektproduktion samme sted. Ingen ekstra analyse- eller behandlingsplatforme er nødvendige. Dens 3-panelede visning gør, at arbejdet og data kan ses uden at skifte skærm. Derudover giver Wrikes indbyggede kommunikationsfunktioner dets brugere mulighed for at gøre opmærksom på specifikke problemer eller funktioner på skærmen.
Der er en god grund til, at Wrike modtager fantastiske anmeldelser fra kreative, professionelle og praktisk talt alle, der objektivt tester platformen. Det er robust, men alligevel simpelt, og kombinerer analyser, tidsregistrering, kommunikation og evnen til at fuldføre et givet projekt i samarbejde og eksternt.
Business Administration Software
Når det kommer til overfloden af software, der er på markedet og rettet direkte mod den enorme vifte af professionelle sfærer, kan 'business administration' betyde stort set alt. Så vi regnede med, at den bedste mulighed var software, der gjaldt næsten alle professionelle: oprettelse af dokumenter, deling og underskrift.
Ikke alene bringer PandaDoc-varemærket tankerne hen til et af de mest yndige, humørløftende pattedyr, der nogensinde har gået på jorden, men det er også en fandens nyttig service. Uanset hvad du lever af, vil der være et tidspunkt, hvor du enten skal oprette, dele eller underskrive et dokument. Uanset om du er på ansættelsessiden eller den, der bliver ansat.
Med PandaDoc har det aldrig været nemmere at oprette, sende, modtage, dele og signere eksternt på den stiplede linje. Fra PDF-filer til Docs og andre digitale formater letter PandaDoc fjerntransmission af originale eller brugte dokumenter med juridisk bindende status, der er iboende for platformen.
Lad dig ikke blive brændt af en forretningspartner, fordi du ikke har taget dig tid til at skyde dem over et dokument eller selv underskrive en aftale. Med PandaDoc er det en leg at sende og modtage en John Hancock.
Fildeling og lagringssoftware
Nogle gange er de mest anerkendte navne i spillet så almindeligt kendte, fordi de har fået deres fremragende ry. I tilfælde af ekstern fillagring får intet navn mere slidbane end Dropbox, og ja, det er der en god grund til. Men da Dropbox sigtede mod at skabe en platform primært for erhvervslivet, rodede de rundt og gjorde en god ting endnu bedre.
Almindelig gammel Dropbox er blevet adopteret af utallige personer, der ikke har lagerpladsen på deres harddisk. Også dem, der har mangel på tålmodighed til løbende at afbryde og tilslutte en ekstern fysisk enhed. Og hvorfor ikke? Deres ry for sikkerhed er velfortjent, og det er bare så forbandet nemt at bruge!
Dropbox Business har alle Dropbox's bedste funktioner. Startende fra enkelhed, sikkerhed og en række fillagringskapaciteter til nem adgang. Det sætter et professionelt twist på vinderformlen. Dens tilsigtede brug af virksomheder betyder, at opbevaringsmulighederne er vigtigere end nogensinde. I mellemtiden steg sikkerhedsforanstaltningerne et trin for at afspejle de følsomme oplysninger, der ofte deles mellem klienter.
Du undrer dig måske over, hvorfor dine slettede filer af stort set alle formater kan gendannes. Selv måneder efter du smed dem i den virtuelle skraldespand. det er Dropbox's varemærke-filgendannelse, der gør denne platform uovertruffen. Muligheden for at indstille brugerdefinerede tilladelser og adgangskoder giver dig mulighed for at behandle individuelle filer med deres niveau af sikkerhedsforanstaltninger. For ikke at nævne, den let integrerede Dropbox Business kræver ikke, at du bryder banken. Det er tilgængeligt for så lidt som $8.
I disse tider med karantæne og arbejde hjemmefra er en sikker og pålidelig fildelingsapp et must. Hvis din virksomhed har en Microsoft Business-pakke, hvorfor så ikke bruge One Drive (inkluderet i pakken). Den har problemfri integration med andre MS-produkter, hvilket gør det muligt at afsløre det fulde potentiale af en app.
Med virksomhedskontoen kan du få 1 TB datalagring, hvilket er mere end nok deling og lagring af filer.
At opsummere
Med disse virtuelle assistent-apps og software vil du få dækket dine professionelle baser. Disse værktøjer er især afgørende i disse tider, hvor medarbejderne skal arbejde hjemmefra. Uden dem er det næppe til at tro, at nogen af fjernmedarbejdere kunne arbejde effektivt. Udover det, hvis du ansætter eller kontrakt fjernassistenter, eller opbygning af en fjernarbejdskultur, kan hvert af disse værktøjer stadig gøres nyttige, uanset hvilket job du udfører.