Casestudier

Case Study — Nordgreen x Baltic Assist Partnership

Baltic assist - Skræddersyede outsourcingløsninger

Synergien mellem outsourcing og intern dynamik

 

Oversigt

At Baltic Assist, vi er dedikerede til at hjælpe kunder med at håndtere daglige forretningsdrift og drive virksomhedsvækst. Vi er stolte af at dele endnu et casestudie, der er drevet af partnerskab og en fælles vision om ekspertise.

Nordgreen er en prisvindende B-selskabscertificeret e-handelsplatform med speciale i skandinaviske modeure og tilbehør. Nordgreen er kendt for sit engagement i både upåklageligt design og bæredygtighed, og har skabt sig en niche på markedet. Mærkets unikke tilbud ligger i dets fusion af ægte skandinavisk æstetik, høj kvalitet og en overkommelig pris.

Nordgreen skiller sig ud fra konkurrenterne og kæmper for bæredygtighed gennem sin "Program for at give tilbage." Dette initiativ giver kunderne mulighed for at bidrage til forskellige formål relateret til sundhed, uddannelse og miljø. Nordgreen samarbejder med anerkendte ngo'er som Pratham UK, Cool Earth og Water for Good, og sikrer, at hvert køb giver køberen mulighed for at støtte en sag. efter deres valg.

Nordgreen har et team på 20 fagfolk, og i de sidste 1,5 år har vi arbejdet sammen med virksomheden for at hjælpe dem med de kritiske forretningsprocesser: regnskab, løn, økonomistyring og dataanalyse.

Baltic assist - Skræddersyede outsourcingløsninger

Udfordringer

Nordgreen nåede ud til os efter en anbefaling fra økonomichefen for en anden virksomhed med et klart sæt mål for øje. 

Deres primære motivation var at strømline og optimere deres operationelle processer, specielt med fokus på at øge effektiviteten og gennemsigtigheden i finansielle operationer.

Vi er glade for Nordgreens beslutning om at samarbejde med os og etablere et partnerskab, der ikke kun opnår operationelle mål, men også lægger vægt på en professionel og effektiv tilgang.

Løsninger

For at hjælpe Nordgreen med at tackle udfordringerne har vores team på Baltic Assist leverede en række tjenester.

Samarbejdet involverede nøglekomponenter af regnskab, finansiel kontrolog dataanalyse, i alt cirka 120 timers finansielle tjenester om måneden, suppleret med yderligere supporttimer dedikeret til dataanalyse.

Vi hjælper kunden ved at levere følgende ydelser:

  • Økonomisk bogføring og afstemning af banktransaktioner
  • Økonomisk regnskab og afstemning af salgstransaktioner via diverse salgskanaler/platforme/webshops
  • Økonomisk regnskab og afstemning af varebeholdning
  • Økonomisk bogføring af udgiftsrapporter, kreditkortudgifter
  • Estimering og bogføring af periodiseringer
  • Regnskab og afstemning af lån og renter
  • Vedligeholde og opdatere registreringer for anlægsaktiver, bogføring af afskrivninger
  • Udarbejdelse og bogføring af løn
  • Betalingsbehandlingstjenester
  • Udarbejdelse af delårs-/specifikke/årsregnskaber
  • Finansiel regnskabsføring af royalties, provision og andre udgifter
  • Afstemning og opfølgning af debitorer
  • Udarbejdelse af pengestrømsforecast og tilhørende analyse
  • Afstemning og opfølgning af Kreditorer, styring af Corpay
  • Statistisk rapportering og sikring af overholdelse inden for statslige myndigheder
  • Samarbejde med revisorer og udarbejdelse af mellem- og årsregnskabsfiler til revision
  • Beregning, afstemning og indberetning af UK, DE og DK moms, moms EU salgsrapporter, One Stop Shop moms

Resultater

"Vi havde førhen andre eksterne samarbejdspartnere, men med hensyn til kvalitet og pålidelighed har dette været langt den stærkeste løsning for NordGreen. Det var fantastisk at arbejde med et ungt team, der er kompetent på forskellige områder." – Michael Christensen, Nordgreen.

I løbet af vores 1,5 års samarbejde har vi skabt og forbedret masseprocedurer for at stramme den økonomiske kontrol og nøjagtigheden af ​​rapportering af tal og information til ledelsen. 

Et par af vores mange miniprojekter inkluderer:

● Oprettelse af en ny regnskabsmetode for vareomkostninger, der er tilpasset virkeligheden og ledelsens forventninger.

● Implementering af Debitor Chasing procedure, der forbedrer den overordnede likviditetssituation.

● Semi-automatisering i momsindberetning i både Danmark og EU (One-stop shop).

● Løsning af 'mysterier' skjult i automatiserede Gateways-transaktioner - vi har dykket ned i alle systemmapping-transaktionsflow.

● Opdatering af Nordgreen Finance Playbook med detaljer om de vigtigste processer.

● At komme med løsninger til frigivelse af cash flow (forhandling med leverandører, oprettelse af betalingsplaner med skattemyndigheder osv.).

Mens han reflekterede over vores arbejde sammen, delte Michael:

"Baltic Assist-teamet har også investeret meget tid i at forstå virksomhedens struktur og drift. Det var vigtigt at have outsourcing-partnere, der fungerer som et internt team. Det var nemt at vinde tilliden med det samme på grund af deres viden- hvordan på markedet og effektiv kommunikation."

Kæmpe tak til Nordgreen for tilliden – vores team er glade for at fortsætte med at arbejde sammen med dig og støtte dine forretningsmål!