Nyheder

Databrud, phishing: Hvordan påvirker det B2B-virksomheder, hvordan forebygger man det?

Baltic assist - Skræddersyede outsourcingløsninger

Cybersikkerhedsspørgsmål bliver mere og mere vigtige – især når det kommer til B2B-virksomheder.

Da så mange virksomheder har flyttet online i løbet af det seneste år, er indsatsen for at få dine data stjålet så høj som aldrig før.

Derfor er det vigtigt at diskutere nogle måder, hvorpå du kan hjælpe din virksomhed med at forhindre cybersikkerhedskriminalitet som databrud eller phishing.

Hvad er databrud?

B2B-virksomheder er som regel dem, der gemmer store mængder data – på deres produkter, kunder, medarbejdere mv.

Derfor er alle disse oplysninger tilbøjelige til databrud.

Databrud opstår, når en hacker bryder ind dem databaser , lækker informationen gemt i dem – det være sig IP-adresser, adgangskoder, bankoplysninger mv.

En vigtig ting at huske her er, at selv i de fleste databaser er adgangskoder krypteret. Der er måder at omgå krypteringen på.

Derfor bør du gøre det Brug aldrig den samme adgangskode på mere end én hjemmeside for at undgå at blive offer for yderligere cybersikkerhedsforbrydelser.

Hvad er phishing-e-mails?

Phishing-e-mails er nok den mest almindelige cybersikkerhedskriminalitet.

Tænk over det – uanset om det var dit arbejde eller din e-mail, har du sikkert modtaget mindst en eller to phishing-e-mails indtil videre.

Hvad de alle har til fælles:

  • De er tilsyneladende troværdige. Du får muligvis en e-mail fra et andet firma med deres logo og legitimationsoplysninger vedhæftet, hvilket får det til at ligne en fuldstændig legitim e-mail.
  • Du bliver bedt om at følge et bestemt link eller give specifikke oplysninger. På en meget professionel måde vil afsenderen af ​​en phishing-e-mail opfordre dig til at klikke på et link vedhæftet eller svare med nogle personlige oplysninger.
  • En følelse af at det haster. Normalt rådes du til at besvare en e-mail så hurtigt som muligt for at undgå problemer.

Det eneste mål med phishing-e-mails er at erhverve dine data. Derfor skal du være forsigtig og beskytte dine personlige oplysninger mod potentielle kriminelle.

Når du får mistanke om, at en e-mail, du har modtaget, kan være en phishing, skal du straks slette den og ændre din e-mail-adgangskode.

Hvordan forhindrer man databrud og phishing?

Mens virksomheder i næsten enhver sektor kan blive ofre for databrud og phishing, kan nogle ting gøres for at forhindre disse cyberkriminalitet.

Følg disse trin for at være sikker online:

  1. Invester i kraftfuld cybersikkerhedssoftware til din virksomhed. Det inkluderer antivirussoftware, sikre VPN'er (et virtuelt privat netværk), adgangskodeadministratorer og mere.
  2. Hvis en e-mail virker mistænkelig, skal du slette den. Informer desuden dine kolleger om potentielle phishing-angreb.
  3. Sluk dine enheder, når du er færdig med at arbejde med dem. Det forhindrer hackere i at installere malware på din computer eller enhver anden enhed.
  4. Konfigurer kryptering til dine USB-flashdrev.
  5. På virksomhedsniveau – oprette et team, der vil være ansvarlig for at håndtere cybersikkerhedsproblemer.
  6. Informer dine teams om potentielle cybersikkerhedstrusler.
  7. Slet alle følsomme oplysninger fra din enhed, når du ikke længere har brug for dem.