Nyheder

Iværksætter og solo-iværksætter: hvorfor din første ansættelse skal være en VA?

Baltic assist - Skræddersyede outsourcingløsninger

Det er vigtigt at forstå, at som iværksætter er du et kreativt sind, en visionær og en strateg på samme tid. Men bare fordi du praktisk talt kan være alle de ting og varetage alle de nødvendige funktioner i din virksomhed samtidigt, betyder det ikke, at du skal.

Virkeligheden er, når din virksomhed når det punkt, hvor du ikke kan holde trit med projektdeadlines eller bare følge op med din to-do-liste. Det skyldes, at du bliver ved med at bruge din dag på at håndtere kundehenvendelser, besvare e-mails eller udvide det sociale netværk. Du skal spørge dig selv, om du gør dit bedste for at vedligeholde og skalere din virksomhed. Hvis du har nok selvbevidsthed og bevidsthed til at indse, at ved at udføre det arbejde, der let kan outsources og delegeres til en anden person, er du ikke i stand til fuldt ud at udnytte dit talent og dine faglige færdigheder til at udvikle din virksomhed. Grundlæggende er det i nutidens forretningsmiljø vigtigt at spille smart, være nærværende og effektiv for at følge med i din succes og nå langsigtede professionelle mål.

Men når du er iværksætter eller i de fleste tilfælde solo-iværksætter, kan det være ret udfordrende at ansætte en fuldtidskontorassistent, både økonomisk og endda fysiologisk. Ud fra vores erfaring med at arbejde med forskellige kunder i Danmark, Norge og Sverige, er vi derfor tilbøjelige til at tro, at det at have en virtuel assistent som din første ansættelse, kan bringe en masse værdi til din virksomhed. Så lad os tage et kig på de 5 bedste grunde til, at DIN FØRSTE LEJE SKAL VÆRE EN VIRTUEL ASSISTENT.

5 GRUNDE TIL, TIL AT DIN FØRSTE LEJE SKAL VÆRE EN VIRTUEL ASSISTENT

1. Hjælper dig med at fokusere på det, der betyder mest

Med andre ord, at have en virtuel assistent, der arbejder for dig, vil give dig mere tid til at bruge på de opgaver, der betyder noget, såsom at opbygge marketingstrategier, finde nye kunder samt potentielle investeringer for at vækste din virksomhed. Og vigtigst af alt, en ekstra tid til at vedligeholde, forbedre og opbygge det brand, som du har skabt i første omgang. Som du allerede ved, handler den primære nøgle til at følge med dine konkurrenter og konstant skiftende markedstendenser samt kundernes behov og krav om at forblive relevant og opdateret i det dynamiske forretningsmiljø. Derfor er det at tænke fremad, forstå markedstendenserne og være til stede, men vigtigst af alt, at være en visionær for din virksomhed er det, du bør fokusere på, mens du tager handling for at outsource og uddanne den rigtige person til at tage sig af resten.

2. Hjælper dig med at opnå flere ting og være effektiv dagligt

Lad os gøre det klart; det er én ting at gøre mere med færre ressourcer og investeringer, og en anden er at opnå mere med den tid, der er til rådighed for dig. At have en virtuel assistent, der arbejder for dig, kan derfor uden tvivl øge produktiviteten og effektiviteten, mens du håndterer dit daglige arbejde. Og hvis vi er enige om, at tid er penge i enhver virksomhed, så kan det at bruge det rimeligt ved at outsource tjenesterne og uddelegere nøgleopgaverne til meget erfarne fagfolk, hjælpe dig med at yde et væsentligt bidrag til at vækste din virksomhed.

3. Hjælper dig med at bringe mere omsætning til din virksomhed

Der er en fælles overbevisning mellem iværksætterne (især solo-iværksættere), at ved at udføre alle de nødvendige opgaver selv sparer de deres virksomheds penge. Men det kunne ikke være noget længere fra sandheden, for din tid brugt på at håndtere kundehenvendelser, besvare e-mails, opdatere dine sociale medier, planlægge aftaler, sende invitationer, administrere kunderelationer eller lave regnskab, hjælper dig på ingen måde til at Få din virksomhed til at vokse, find potentielle kunder og få mere omsætning til din virksomhed. Så at have en virtuel assistent til at tage sig af alle disse nødvendige opgaver i din virksomhed kan endelig hjælpe dig med at fokusere på at skabe mere omsætning, netværke og opbygge de værdifulde relationer med dine kunder, samt skabe og implementere marketing- og forretningsstrategier.

4. Hjælper dig med at spare din virksomheds penge

Selv tror du, at du ikke har råd til medarbejderen på dette tidlige stadie af din virksomhed, men omkostningsbesparelserne fra outsourcing kan være ganske betydelige, da de fleste virksomheder kan tilbyde deres tjenester til de lavere omkostningssatser på grund af lavere lønomkostninger på deres Beliggenhed. Desuden vil du ved at ansætte en virtuel assistent opleve de fleksible ansættelsesgoder, da du kun betaler for det, du beder om. Det betyder, at der ikke er noget tab i produktivitetsomkostninger, der følger med at ansætte fuldtidsansatte, såsom månedlige lønninger, sundhedsforsikringer og ansættelsesgoder. Og som altid, hvis den outsourcede virtuelle assistent ikke lever op til dine krav og forventninger, kan du hurtigt opsige kontrakten uden yderligere vanskeligheder. Det kræver heller ikke at have ekstra plads eller udstyr på kontoret at have en virtuel assistent, der arbejder for dig, da du vil have en erfaren professionel, der arbejder eksternt for din virksomhed.

5. Giver dig mulighed for at have en kvalificeret og meget vidende professionel på Pay As You Go-basis

Som iværksætter kender ingen din virksomhed bedre end dig. Det betyder dog ikke, at du er lige stor i alle aspekter af din virksomhed. Så hvis du er en fremragende sælger, annoncør, betyder det ikke nødvendigvis, at du er god til bogføring, regnskab eller endda markedsføring. Så hvis du beslutter dig for at outsource, skal du tage hensyn til og vurdere dine styrker og svagheder i virksomheden. Hvilket betyder, prøv at finde en ekspert, som kan supplere dine styrker og kompensere for din svaghed, så du kan fokusere på at udnytte dit potentiale til at nå langsigtede økonomiske mål. Desuden har de fleste solo-iværksættere en tendens til at tro, at de ved at uddelegere opgaver opgiver kontrollen over deres forretning. Du vil dog stadig træffe de vigtigste beslutninger, godkende marketingstrategier, men lade din virtuelle assistent sætte dine ideer i værk ved at styre implementeringen.

Baltic Assist er en pålidelig udbyder af virtuel assistance til iværksættere, fagfolk og SMV'er. Hvis du er interesseret i at udforske muligheden for at prøve virtuel assistancetjeneste, kontakt Baltic Assist, og vi hjælper gerne.