Nyheder

Fuldstændig virtuelt salg: er det det nye normale?

virtuelt salg

Fuldstændig virtuelt salg: er det det nye normale?

Med så mange ændringer, der har fundet sted i løbet af det sidste år, har mange virksomheder seriøst overvejet at skifte til halvt eller helt virtuelt salg.

Er vi klar til at droppe fysisk shopping for altid? Er skift til e-handel den bedste strategi at tage? Hvis ja, hvad skal virksomhederne være opmærksomme på?

virtuelt salg

Vi vil forsøge at besvare disse spørgsmål i dag for at hjælpe dig med bedre at beslutte, om det at gå fuldt ud virtuelt er det bedste valg, du som virksomhed kan træffe.

Fordelene ved e-handel

Uden skyggen af ​​tvivl er e-handel på sit højeste.

Den globale pandemi beviste, at kun de virksomheder, der var klar til at implementere online shopping hurtigt, formåede at blive på markedet og trives.

Lad os derfor hurtigt opsummere de mest almindelige fordele ved virtuelt salg:

  1. Fjernelse af enhver placerings- og tilgængelighedsbegrænsning. Kort sagt, hvis en kunde har internettet, kan han eller hun handle i din netbutik.
  2. Spare pengeNår du flytter online, skal du foretage en engangsinvestering i din onlinebutik. På den anden side vil det at leje et fysisk sted koste dig hundredvis, hvis ikke tusindvis, hver måned.
  3. Bedre kundeoplevelseAt oprette en flot hjemmeside til din online forretning kan i høj grad påvirke dine kunders oplevelse, når de handler.
  4. Mere fleksibilitet. Med virtuelt salg får du mere fleksibilitet, da alt det kræver at annoncere en giveaway eller rabat er et par klik på din computer. Oftere end ikke giver fleksibilitet dig mulighed for hurtigt at tilfredsstille dine kundebehov, og på den måde kan du skille dig ud på markedet.

Hvad gør en succesfuld online forretning?

Selvom online forretning ikke er for alle, er der nogle tips, du kan implementere for at øge dine chancer for succes.

For at drive en rentabel e-shop skal du overveje følgende trin:

  1. Lær din ideelle kunde at kendeStart med demografien, forstå deres smag, fritidsaktiviteter og meget mere. Jo bedre du kender din målgruppe, desto mere sandsynligt er det, at du når ud til den med dine produkter eller tjenester.
  2. Invester i en smuk, hurtig og opmærksomhedsskabende hjemmeside. Med andre ord, sørg for at gøre alt for, at dine kunder får den bedst mulige brugeroplevelse. En problemfri brugeroplevelse kan øge kundetilfredsheden og loyaliteten markant.
  3. Lav en marketingstrategi. Uden det kan ingen virksomhed trives. Sørg derfor for at planlægge dine marketingkampagner på sociale medier, affilierede hjemmesider og meget mere.
  4. Tænk på incitamenter. Kunder elsker opmærksomhed og gaver. Derfor skal du sørge for at forberede særlige rabatter til dine loyale nyhedsbrevsabonnenter, giveaways til særlige lejligheder og konkurrencer på dine sociale medieplatforme.
  5. Fokus på langsigtede mål. For at din online-forretning skal lykkes, skal du tænke dig godt om i fremtiden. For at gøre det skal du følge de seneste e-handelstrends, implementere ændringer så ofte som muligt og være så klar til det uventede som muligt. Det sidste år viste kun, at nogle begivenheder kunne ryste markedet, og det skal man være forberedt på.

Kommer vi nogensinde tilbage til almindeligt salg?

Det korte svar er - JA. Dog ikke helt.

Undersøgelser viser at folk, der har prøvet at shoppe online én gang, sandsynligvis vil holde fast i denne vane. Derfor vil flere og flere mennesker købe produkter og tjenester virtuelt.

Men online shopping vil aldrig helt erstatte almindelige.

Som mennesker higer vi efter interaktion og personlige oplevelser. Derfor, når lockdowns er afsluttet, vil folk være glade for at huske gammel normal og vende tilbage til almindelig shopping – om end kun for en stund.

Som virksomhed skal du opsætte en strategi, der hjælper dig med at få succes med begge shoppingformer. Hvis du kan klare dig med både almindeligt og virtuelt salg, er du helt sikkert foran mange andre virksomheder på dit marked.

Har du et spørgsmål?
Kom i kontakt!

Baltic Assist leverer en omfattende outsourcing-løsning, der sparer omkostninger, øger effektiviteten og strategisk beslutningstagning for din virksomhed.

Tjek andre nyheder