Nyheder

Fuldstændig virtuelt salg: er det det nye normale?

Baltic assist - Skræddersyede outsourcingløsninger

Med så mange ændringer, der har fundet sted i løbet af det sidste år, har mange virksomheder seriøst overvejet at skifte til halvt eller helt virtuelt salg.

Er vi klar til at droppe fysisk shopping for altid? Er skift til e-handel den bedste strategi at tage? Hvis ja, hvad skal virksomhederne være opmærksomme på?

Vi vil forsøge at besvare disse spørgsmål i dag for at hjælpe dig med bedre at beslutte, om det at være fuldt virtuel er det bedste valg, du som virksomhed kan træffe.

Fordelene ved e-handel

Uden skyggen af ​​tvivl er e-handel på sit højeste.

Den globale pandemi beviste, at kun de virksomheder, der var klar til at implementere online shopping hurtigt, formåede at blive på markedet og trives.

Lad os derfor hurtigt opsummere de mest almindelige fordele ved virtuelt salg:

  1. Fjernelse af enhver placerings- og tilgængelighedsbegrænsning. Kort sagt, hvis en kunde har internettet, kan han eller hun handle i din netbutik.
  2. Spare penge. Når du flytter online, bliver du nødt til at foretage en engangsinvestering i din onlinebutik. På den anden side vil leje af et fysisk sted koste dig hundredvis, hvis ikke tusindvis, hver måned.
  3. Bedre kundeoplevelse. Opsætning af et godt websted til din online forretning kan i høj grad påvirke dine kunders oplevelse, mens de handler.
  4. Mere fleksibilitet. Med virtuelt salg får du mere fleksibilitet, da alt det kræver at annoncere en giveaway eller rabat er et par klik på din computer. Oftere end ikke giver fleksibilitet dig mulighed for hurtigt at tilfredsstille dine kundebehov, og på den måde kan du skille dig ud på markedet.

Hvad gør en succesfuld online forretning?

Selvom online forretning ikke er for alle, er der nogle tips, du kan implementere for at øge dine chancer for succes.

For at drive en rentabel e-shop skal du overveje følgende trin:

  1. Lær din ideelle kunde at kende. Start med demografi, forstå deres smag, fritidsaktiviteter og meget mere. Jo bedre du kender din målgruppe, jo mere sandsynligt når du den med dine produkter eller tjenester.
  2. Invester i en smuk, hurtig og opmærksomhedsskabende hjemmeside. Med andre ord, sørg for at gøre alt for, at dine kunder får den bedst mulige brugeroplevelse.
  3. Lav en marketingstrategi. Uden det kan ingen virksomhed trives. Sørg derfor for at planlægge dine marketingkampagner på sociale medier, affilierede hjemmesider og meget mere.
  4. Tænk på incitamenter. Kunder elsker opmærksomhed og gaver. Derfor skal du sørge for at forberede særlige rabatter til dine loyale nyhedsbrevsabonnenter, giveaways til særlige lejligheder og konkurrencer på dine sociale medieplatforme.
  5. Fokus på langsigtede mål. For at din online-forretning skal lykkes, skal du tænke dig godt om i fremtiden. For at gøre det skal du følge de seneste e-handelstrends, implementere ændringer så ofte som muligt og være så klar til det uventede som muligt. Det sidste år viste kun, at nogle begivenheder kunne ryste markedet, og det skal man være forberedt på.

Kommer vi nogensinde tilbage til almindeligt salg?

Det korte svar er – JA. Dog ikke fuldt ud.

Undersøgelser viser at folk, der har prøvet online shopping én gang, sandsynligvis vil holde fast i denne vane. Derfor ville flere og flere mennesker købe produkter og tjenester virtuelt.

Men online shopping vil aldrig helt erstatte almindelige.

Som mennesker higer vi efter interaktion og personlige oplevelser. Derfor, når lockdowns er afsluttet, vil folk være glade for at huske gammel normal og vende tilbage til almindelig shopping - om ikke andet så for en stund.

Som virksomhed bliver du nødt til at opstille en strategi, der hjælper dig med at få succes i begge indkøbsformer. Hvis du kan trives i både almindeligt og virtuelt salg, er du helt sikkert foran mange andre virksomheder.