Nyheder

Intelligent Automation Plus Outsourcing: En rentabel kombination

TPA Service Regnskab min

Forestillingen om, at outsourcing og automatisering udelukker hinanden, er en myte. Ofte, når virksomheder eller enkeltpersoner ønsker at gøre deres forretning mere profitabel, føler de, at de skal vælge mellem at outsource arbejde for at spare penge eller at investere i teknologi, der vil forbedre deres automatiserede processer. I det moderne landskab, der er ingen grund til, at en virksomhed ikke kan kombinere automatisering og outsourcing for at maksimere profitten.

Modeller har vist, at en kombination af intelligent automatisering og traditionel, menneskecentreret outsourcing er bedst til at maksimere fordelene ved begge tilgange. Det betyder, at intelligent automatisering, som der er mange eksempler på, ikke nødvendigvis vil erstatte offshore menneskelige arbejdere, i stedet for at udvide dem i mange tilfælde.

Faktum er, at offshore-arbejdskraft fortsat er en nyttig foranstaltning for dem, der ønsker at spare på lønomkostningerne, mens etableringen af ​​intelligente automatiseringsprocesser forbliver rimeligt dyr. At opnå de sænkede priser, der følger med outsourcing, og samtidig arbejde hen imod intelligent automatisering, der har langsigtede omkostningsbesparende fordele, tjener derfor som en klog forretningsmodel.

De fortsatte fordele ved outsourcing

Den primære hensigt med outsourcing er, at virksomheder skal drage fordel af den arbejdsfordel, som oversøiske arbejdsstyrker giver. Outsourcing i udlandet har været udbredt i it-branchen i årtier, hvor lande som Indien har leveret en dygtig arbejdsstyrke til en brøkdel af prisen.

Det er det primære fordel ved outsourcing: at sænke arbejdsomkostningerne med så lidt kvalitet, der ofres som muligt. Virkeligheden, at andre nationer giver billigere arbejdstagere, vil forblive sand, og amerikanske virksomheder vil fortsætte med at bruge den omkostningsbesparende foranstaltning med outsourcing af arbejdskraft.

Outsourcing kommer dog med en række ulemper. Outsourcing af arbejdskraft til et andet land betyder ofte, at kunden, baseret i Amerika, ofrer et vist niveau af kvalitetskontrol og direkte tilsyn med et givet projekt. Selvom dette er mere eller mindre sandt afhængigt af, hvem og hvor arbejdet er outsourcet til, er det fortsat en risiko forbundet med outsourcing.

Dette er blot omkostningerne ved outsourcing i enhver branche, uanset om det er IT eller andet. De reducerede omkostninger hjælper dog oftest en virksomheds overskudsgrad, mens de returnerer et kvalitetsniveau, der overgår de relativt lave omkostninger. Det tyder på, at der stadig er meget plads til outsourcing i det amerikanske erhvervslandskab.

Imidlertid det er klart, at intelligent automatisering, som også kaldes kognitiv automatisering eller robotprocesautomatisering (RPA), er fremtidens bølge. Disse processer er blevet mere og mere avancerede og anvendes i en bredere vifte af forretningsområder end nogensinde før.

Intelligent Automation: The Future of Business

Intelligent automatisering er blevet sammenlignet med "en 'virtuel arbejdsstyrke' af avanceret software, der udfører opgaver på en effektiv, gentagelig måde." Denne software har den fordel, at den er meget nøjagtig, effektiv, gentagelig og kommer ofte til en engangspris, selvom den oprindelige pris for at skabe eller opnå softwaren kan være betydelig.

Uanset omkostningerne bliver disse former for intelligent automatisering i stigende grad brugt, da virksomheder ser deres langsigtede omkostningsbesparelser og andre fordele ved softwaren som investeringen værd.

Et eksempel på dette høje investeringsafkast (ROI) er inkorporeringen af ​​robotprocesautomatisering (RPA) af telekommunikationsgiganten Telefonica O2. En rapport om fordelen, virksomheden så ved at implementere denne software, inkluderede et ROI på mellem 650 og 800 procent. Yderligere er det blevet opdaget igen og igen, at medarbejdere, der tidligere udførte opgaver, der nu er automatiserede, oftest blev omformålt til andre roller i stedet for at blive fyret.

Endnu mere spændende for tilhængere af intelligent automatisering er sandsynligheden for, at mere komplekse, mindre robotopgaver vil blive genstand for automatisering i en relativt nær fremtid. Store virksomheder, herunder IBM og Microsoft, er førende med hensyn til at indføre intelligent automatisering som fremtiden for deres forretningsmodel.

Især IBM repræsenterer den balance, der kan opnås mellem at opretholde outsourcing og samtidig investere i intelligent automatisering. En af de største ikke-indfødte arbejdsgivere i Indien, IBM har allerede påbegyndt processen med at flytte meget af sin arbejdskraft til udlandet. Med denne forpligtelse til outsourcing etableret, IBM fokuserer angiveligt mere opmærksomhed på at udvide mulighederne for sin kognitive motor Watson.

Det er også blevet rapporteret, at Microsoft vil centrere meget af sin forretningsstrategi omkring Cortana, sin egen intelligent automatiserede personlige assistent-teknologi. Mens bevægelsen mod øget automatisering af opgaver, som tidligere kun kunne udføres af mennesker, vil resultere i et vist jobtab, vil det også give mulighed for, at disse arbejdere kan omskoles til opgaver, der endnu ikke er egnet til intelligent automatisering.

Michael Vizard skriver i CIO Insight, at nogle virksomheder kan beslutte, at intern automatisering kan erstatte outsourcing-operationer for nogle virksomheder:

”På den ene side har cloud computing gjort det lettere at outsource it, men også hele forretningsprocesser. På den anden side kan fremkomsten af ​​it-automatisering gøre behovet for at outsource it helt unødvendigt,” skriver Vizard.

Det er dog også bemærkelsesværdigt, at tredjeparts outsourcingfirmaer kan meget vel mestre automatiseringsprocessen, i mange tilfælde bruger den samme oversøiske arbejdsstyrke til at etablere en sådan automatisering. Skulle disse firmaer etablere automatiseringsprocesser, der konkurrerer med en amerikansk virksomheds interne system, kunne de tilbyde disse tjenester til en brøkdel af de omkostninger, der ville komme med en virksomhed, der udvikler teknologien internt. Dette ville repræsentere det ideelle ægteskab mellem den omkostningsbesparende proces med outsourcing af arbejdskraft og den videre udvikling af intelligente automatiseringssystemer.

Outsourcing og intelligent automatisering: Den ultimative omkostningsbesparende kombination

Det er rigtigt, at en virksomhed i mange tilfælde vil fastslå, at automatisering tjener som en erstatning for deres tidligere outsourcingmodel. Men for de fleste virksomheder vil en kombination af outsourcing af arbejdskraft og udvikling af intelligent automatisering give de mest rentable resultater.

Mens virksomheder arbejder på at udvikle automatiseringssystemer, der kan udføre stadig mere komplekse opgaver, er det dog sandsynligt, at mange oversøiske arbejdsstyrker vil holde trit med denne tendens. Skulle dette være tilfældet, vil den oversøiske arbejdsstyrke stadig tilbyde fordelene ved lavere omkostninger for kunden, mens de udvikler færdigheder, der holder trit med den stigende automatiseringstrend.

Når man træffer beslutningen om, hvorvidt de vil øge fortjenesten gennem enten automatisering eller outsourcing, er det bydende nødvendigt, at virksomheder indser, at de ikke altid udelukker hinanden. Sammen kan automatisering og outsourcing ofte give en mere rentabel løsning end at vælge det ene eller det andet.