Hvordan TTI Nordic mestrede deres lønoperationer i flere enheder
Oversigt
Der er ikke noget, vi nyder mere end at dele vores kunders succeshistorier!
I dag er vi stolte af at introducere dig til TTI Nordic. TTI Nordic er en del af TTI Group, en global leder inden for elværktøj, tilbehør, håndværktøj og mere. TTI Nordic udmærker sig inden for boligforbedrings- og byggebranchen med sine innovative og miljøvenlige trådløse teknologier. De administrerer salget i Norge, Sverige, Finland, Letland, Estland og Litauen med et team på over 398 medarbejdere.
Vores samarbejde med TTI Nordic startede, før deres baltiske enheder blev lanceret i februar 2023. Vi har støttet dem med kontrol og bogføring af deres baltiske filialer og administration af lønninger for deres baltiske medarbejdere.
Udfordringer
At komme ind i Baltikum stillede udfordringen med effektivt at administrere bogføring og lønninger på tværs af flere nye enheder. Et presserende spørgsmål var lønadministration, som krævede øjeblikkelig opmærksomhed.
Vi var glade for at opdage, at vores klient blev henvist til os af deres juridiske rådgivere, som anerkendte behovet for en pålidelig partner til at håndtere disse væsentlige opgaver.
Da vi begyndte at arbejde sammen, forløb tingene glat, men vi ramte et bump under vores første lønbehandling.
Det stod klart, at den partner, vi havde valgt til vores operationer i Estland, ikke var helt på niveau, hvilket skabte en masse ekstra arbejde for begge sider. Vi fandt dog hurtigt en ny samarbejdspartner, der var i top til at håndtere vores lønopgaver, og tingene kom tilbage på sporet.
"Hele Baltic Assist-teamet var meget hjælpsomme, mens vi havde problemer med lønudbyderen i Estland, og vi sætter virkelig pris på denne samarbejdstilgang." - Laura Laursen, Accounting & Controlling Manager
TTI Nordic
Lokation
København, Danmark
Industri
Maskiner, udstyr og forsyninger grossister
Profil
Grundlagt 1985
Medarbejdere 400
Hjemmeside
ttigroup.com
Hele Baltic Assist-teamet var meget hjælpsomme, mens vi havde problemer med lønudbyderen i Estland, og vi sætter virkelig pris på denne samarbejdstilgang.
- Laura Laursen, Accounting & Controlling Manager
Løsning
For at imødekomme kundens behov dannede vi et team af en finansiel revisor og 2 finansmedarbejdere, der afsatte omkring 110 - 120 timer om måneden på tværs af enheder i Litauen, Letland og Estland (ca. 40 timer hver).
Her er de vigtigste tjenester, vi arbejder med:
- Primær bogføring: håndtering af transaktioner, herunder medarbejdernes rejserapporter, med betalinger administreret af DK selskabet og minutiøs afstemning.
- Enkelt kontaktpunkt: styring af litauisk løn og koordinering af lønoplysninger for lokale udbydere i Estland og Letland.
- Månedlige lukkeaktiviteter: afstemme og udtrække væsentlige rapporter fra Uniconta ERP for problemfri integration med kundens SAP-system.
- Årsregnskab: udarbejdelse og indsendelse af årsregnskaber for den litauiske enhed for at sikre overholdelse af lokale regler.
- Hovedforbindelse: lette kommunikationen mellem kunden og lokale tjenesteudbydere i Letland og Estland, især til udarbejdelse af regnskaber og skatteindberetninger.
- Hovedforbindelse: lette kommunikationen mellem kunden og lokale tjenesteudbydere i Letland og Estland, især til udarbejdelse af regnskaber og skatteindberetninger.
Udover det har vi også implementeret nogle nye tiltag:
- Inkorporeringsstøtte: bistå med etablering af virksomheder i Litauen, Letland og Estland, anbefale lokale serviceudbydere til løn, skatter og årsregnskaber.
- ERP system forbedring: introducerer Uniconta som et ERP-system og samarbejder med Unicontas supportteam om at udvikle funktioner, der muliggør direkte eksport af regnskabsdata, der er kompatible med SAP.
Resultater
Efter at have reflekteret over vores samarbejde fremhævede kunden Baltic Assists hurtige svar og vores proaktive, støttende tilgang.
Ved at samarbejde med vores team har kunden nu en pålidelig bogholderipartner, som giver dem mulighed for at fokusere på det, der er vigtigst – at vokse deres forretning.
Har du et spørgsmål?
Kom i kontakt!
Baltic Assist leverer en omfattende outsourcing-løsning, der sparer omkostninger, øger effektiviteten og strategisk beslutningstagning for din virksomhed.
Se vores andre casestudier
ORDERYOYO og Baltic Assist økonomistyring casestudie
Lær, hvordan Baltic Assist strømlinede OrderYOYOs regnskab og løn, hvilket sikrer pålidelig, skalerbar økonomistyring til vækst.
Case Study — Nordgreen x Baltic Assist Partnership
Lær, hvordan Baltic Assist forbedrede Nordgreens regnskab, løn og rapportering gennem et effektivt, dedikeret finansielt partnerskab.
Case Study – True Gum x Baltic Assist partnerskab
Lær, hvordan Baltic Assist strømlinede True Gums regnskab, løn og bogføring, hvilket understøttede bæredygtig vækst og driftseffektivitet.