FAQ

FAQ
Folk er vores bedste aktiv. Vi ansætter hovedsageligt talentfulde individer, der har motivation og gejst til at lære. De, der er glade for læring, vil nemlig hurtigt trives her hos Baltic Assist. Et af de primære mål er at skabe merværdi for vores kunder. Et minimumskrav, der er obligatorisk for ansættelse, er en universitetsgrad, 2+ års tidligere erhvervserfaring.
Det er vigtigt for os hos Baltic Assist at spare på omkostningerne for hvert enkelt projekt. Litauen, hvor vi er baseret, er en forholdsvis ny og hurtigt voksende økonomi, hvor omkostningerne er meget lavere end i fx Skandinavien, Vesteuropa, Japan, USA og Canada. Du kan forvente en besparelse i omkostninger på op til 70% (nogle gange endda på mere end 80%). Fortæl os mere om dit projekt, og så vender vi tilbage til dig med et tilbud så hurtigt som muligt.
Rekruttering er et af de mest kritiske områder i vores forretning. Vi stræber efter at sætte dig i kontakt med kun de allerbedste specialister eller fagfolk inden for deres respektive område. For at sikre os, at vi kun ansætter de mest talentfulde medarbejdere, har vi en rekrutteringsproces på fire stadier. Du kan som kunde være lige så involveret i processen, som du ønsker. Et rekrutteringssystem på fire stadier giver fleksibilitet i ansættelsesprocessen og giver kunden mulighed for en praktisk tilgang. På den måde kan tingene hurtigt komme i gang.
Der er omkring 75 såkaldte servicecentre allerede etableret i Litauen, hvor en del af dem er dedikeret til eller fører tilsyn med den finansielle sektor. På grund af markedets nuværende situation er vi i stand til at tiltrække de bedste fagfolk fra andre organisationer. De har normalt 7+ års erfaring med at levere og administrere regnskabstjenester og -assistance til internationale virksomheder og deres datterselskaber. Skandinavien, USA, USA, Vesteuropa – vi kan levere regnskabsydelser, hvor end jeres hovedkvarter er.
Det er en helt anden oplevelse at have medarbejdere fra Litauen til sammenligning med andre populære destinationer for outsourcing. De vigtigste faktorer, der bør tages med i overvejelserne, er tidsforskellen, kulturelle barrierer samt almindelig og uskreven forretningspraksis. Med outsourcing til Litauen er de kulturforskelle, der skal tages hensyn til, næsten ikkeeksisterende, og de kan ellers volde mange problemer andre steder af verden. Det er vigtigt at huske, at litauerne er nordeuropæere lige over Østersøen fra Sverige med EU-godkendte universitetsgrader og en skandinavisk arbejds- og forretningskultur. Sidstnævnte integreres i næsten alle nye og velstående virksomheder uanset deres industri og område. Vores specialister er højtuddannede, nemme at arbejde med og ivrige efter at lære.
Vi er på udkig efter partnere, der gerne vil have, at deres forretninger opnår en konkurrencedygtig prisplacering uden at gå på kompromis med kvaliteten. Baltic Assist vil meget gerne samarbejde med virksomheder, der søger langsigtede nearshoring-partnerskaber, da det kræver investeringer fra begge parter i begyndelsen, men bringer enorme fordele på lang sigt.
Vi siger som udgangspunkt aldrig nej. Hver eneste udfordring eller projektbaseret opgave udføres med stor opmærksomhed på detaljer, maksimal inddragelse og stræben efter perfektion. Vi er dog primært fokuseret på langsigtede partnerskaber. Du må meget gerne række ud til os, så vi kan få os et møde eller komme i kontakt for at se, om vi kan levere tjenester, der ville være passende for din virksomhed!
Det er ikke så svært igen med fjernansatte. Hvis en virksomhed aldrig før har arbejdet med hold på afstand, skal der dog etableres et par procedurer og værktøjer for arbejdsgangen. Det er nødvendigt at have tilstrækkelig kommunikationsmidler til opgavedelegering, politikoversigt, kommentarer mv. Disse kommunikationsmidler vil give dig mulighed for at håndtere og arbejde med medarbejdere uanset afstanden mellem dit hovedkvarter og din virtuelle assistent. Hvis du er ny til arbejdsmetoden, har Baltic Assist en plan klar til dig.
Baltic Assist-regnskabstjenester leveres med ajourførte automatiseringsmuligheder. Vi er hurtige og ivrige efter at udelukke så meget manuel input som muligt samt utroligt fokuseret på kvalitet og levering til tiden. Derudover har vi en tilgang, der altid sætter kunden i første række. Det betyder, at vi altid er klar til øge indsatsen hurtigt, når og hvis behovet opstår.
Teknisk set ansættes medarbejderne hos Baltic Assist, men du bør se dem som dine dedikerede medarbejdere, der er specifikt ansat til dit projekt. Baltic Assist fungerer som din nearshoring-partner, der står for den administrative side af projektet (faciliteter, udstyr, lønningsliste mv.). Du må meget gerne henvende dig til os for mere information.