Nyheder

Kvalificeret kundesupport, hvordan adskiller du dig fra konkurrenterne?

Baltic assist - Skræddersyede outsourcingløsninger

Der er ét aspekt, der definerer din virksomheds image bedre end noget andet. Det er kundesupport!

At levere top kundesupport er dog noget, der er lettere sagt end gjort. Derfor er det nøglen at lære at skille sig ud på markedet og give dine kunder den støtte, de fortjener.

I dagens artikel vil vi se nærmere på nogle af kerneaspekterne af kvalificeret kundesupport.

 

#1 FORSTÅ DIN VIRKSOMHED OG/ELLER PRODUKT GODT

Det vigtigste aspekt ved at levere kundesupport af høj kvalitet er at forstå alle dele af din virksomhed.

Når du gør det, hjælper du dine kunder med at løse næsten ethvert problem, de måtte stå over for.

Sørg derfor for at lave omfattende research af, hvad din virksomhed har at tilbyde, så du kan oversætte alt det til din kunde.

 

#2 FORHOLD POSITIV OG HJÆLPIG SELV UNDER STRESS

At arbejde i kundeservice kan blive ret stressende - vi vil være de første til at indrømme det.

Men hvad du skal lære er at forblive positiv uanset hvad.

Det er sådan, du vil sætte tonen i kommunikationen for dine kunder og få dem til at stole på dig som en, der er villig til at hjælpe dem.

Hvis det lykkes dig at håndtere din stress, er der stor sandsynlighed for, at du vil adskille dig fra konkurrenterne.

 

#3 BRUG ET KREATIVT SINDSETT TIL LØS DINE KUNDERS PROBLEM

Når det kommer til problemløsning, er kreativitet nøglen.

Hvis du formår at tilbyde en løsning, der er uden for boksen, garanterer vi, at du får de fem stjerner fra din kunde på ingen tid.

Hvordan forbliver du kreativ, når du leverer kundeservice? Du sætter dig selv i kundernes sted og prøver at finde måder, hvordan du kan besvare deres spørgsmål.

Selvfølgelig følger kreativitet med øvelse - giv derfor ikke op efter et par fiaskoer, og fortsæt.

 

#4 VÆR HURTIG TIL AT REAGER

Hastighed er nøglen til at levere kundesupport, der tilfredsstiller kunden.

Hold derfor ikke fast i disse supportbilletter, og svar på dem så hurtigt som muligt.

Men husk på, at det at være hurtig til at svare aldrig bør være en undskyldning for at ofre kvalitet.

En virkelig god kundesupportspecialist er en person, der kan reagere hurtigt og samtidig bibeholde service i topkvalitet.

 

#5 VÆR PROAKTIV

Hvis du vil skille dig ud som en top kundesupportspecialist, skal du mestre at være proaktiv.

Hvordan ser det ud i praksis?

Du skal lære at stille din kunde alle de nødvendige spørgsmål, være høflig og klar med dit svar.

Selv når problemet er løst, skal du sørge for at dobbelttjekke, om kunden er tilfreds med din service. Hvis ikke, så lær, hvad du kan gøre for at forbedre deres oplevelse.

 

Bundlinjen

Alt i alt, kvalificeret kundesupport er simpelthen at tage sig af dine kunder og gøre alt i din magt for at hjælpe dem med at bruge dit produkt eller din service.

Tag hensyn til de tips, vi nævnte ovenfor, og vi er sikre på, at du vil vinde den næste supportbillet, der vil komme til dig!