Nyheder

Hvordan skal en innovativ service-B21B-organisation fra det 2. århundrede drives?

6896877 minutter 4

Det sidste år har vist så mange af os, hvor hurtigt alle områder i vores liv kan ændre sig. Forretning og især B2B-virksomheder er ingen undtagelse.

I kølvandet på den globale pandemi vil nogle virksomheder undlade at blive på markedet, mens andre vil bruge den nuværende situation som en vækstmulighed.

For at se, hvad der gør en innovativ B2B-virksomhed i det 21. århundrede, vil vi diskutere nogle nøglefunktioner såsom væksttankegang, fleksibilitet, outsourcede tjenester og mere.

Anvendelse af disse tips vil hjælpe din virksomhed til at stå blandt de bedste på markedet.

 

En væksttankegang er nøglen til at udvikle og forbedre B2B-forretninger

Som det berømte ordsprog siger - i erhvervslivet vokser du enten, eller også er du ved at dø.

Derfor er nøgletrinet i en stærk B2B-virksomhed en vækst-mindset-orienteret ledelse. Der er ingen hemmelighed, at en god leder kan inspirere hele teamet til at stræbe efter de bedste resultater.

Hvad mere er, at anvende en vækst tankegangen er nøglen hvornår oprette dine årlige og kvartalsvise KPI'er og OKR'er.

Følg disse trin for at gøre det:

  1. Gennemgå konstant dine resultater for at se, hvor godt du præsterer.
  2. At hyre nogen udefra til at rådføre dig om din B2B-virksomheds vækst. For eksempel, outsourcede finansielle specialister kan give dig værdifuld indsigt på et times møde som vil forme din virksomheds fremtid og resultater.
  3. Tilskynde ansvarlighed for at opnå de bedste resultater blandt forskellige hold.
  4. Gennemgå og juster dine fremtidige KPI'er og OKR'er i overensstemmelse hermed.

 

Fleksibilitet hjælper din virksomhed med at forblive på markedet, når alt andet fejler

Den globale pandemi understregede behovet for, at B2B-virksomheder er så fleksible som muligt.

For eksempel var e-handelsvirksomheder, der solgte deres produkter på forskellige kanaler (f.eks. fysiske butikker, onlinebutikker, sociale medier og mere), i stand til at erstatte 94 % af køb, der er mistet på grund af lockdown, med onlinesalg.

Tjenester B2B-virksomheder kan bruge dette eksempel til at inspirere til fleksibilitet i en organisation.

Det er mere end sandsynligt, at vi ikke vil være tilbage til det traditionelle 9-5 kontormiljø efter pandemien. Med nogle mennesker, der arbejder hjemmefra, bliver B2B-virksomheder nødt til at organisere glatte processer.

Det samme vil skulle gøres med at levere tjenester til kunderne.

I dette tilfælde forventes følgende:

  1. Øget samarbejde med outsourcing virksomheder. For at spare penge og tid og få indsigt, vil B2B-virksomheder være mere tilbøjelige til at samarbejde med outsourcing-tjenesteudbydere.
  2. Online konsultationer er kommet for at blive. Selv når vi vender tilbage til den mere eller mindre gamle måde at arbejde på, fortsætter mange møder online på grund af bekvemmelighed og tidsbesparelse.

 

Idiotsikker økonomistyring

For at sikre ordentlig kontrol med din B2B-virksomheds omkostninger, skal du investere i et kraftfuldt og pålideligt ledelsessystem.

I disse dage skifter flere og flere virksomheder til FinOps - et ledelsessystem, der bringer økonomisk ansvarlighed til skyens udgifter.

Ved at vælge dette økonomistyringssystem er der større sandsynlighed for, at du ser følgende resultater for din virksomhed:

  1. Optimeret hastighed af processerne mellem forskellige teams, da alle er på samme side og ansvarlige.
  2. Forbedre din virksomheds omkostningskontrol.
  3. Styrk dine medarbejdere ved at tilskynde til personligt ansvar for de opnåede resultater.
  4. Øget fokus på langsigtede skalerbare resultater for din B2B-virksomhed.

 

Bundlinjen

For at en service B2B-organisation skal trives i det 21. århundrede, skal den være vækstfokuseret, fleksibel, innovativ og velstyret.

Oven i det bør der sættes mere fokus på outsourcede tjenester, da de hjælper virksomheder med at spare penge, tid og kontorplads.

Det bedste er, at de sparede penge kan investeres i den videre udvikling af forretningen – hvad enten det er produkter, markedsføring eller medarbejdere.