Fondsadministration 1

Vi støtter virksomheder, der tilhører internationale koncerner. Vi tilbyder vores knowhow i et hurtigt skiftende miljø sammen med regler og lokal jurisdiktionskompleksitet, der varierer fra land til land. Samtidig hjælper vi din virksomhed med at mindske mulige risici for manglende overholdelse, opnå succes og kontrol på den overordnede sag. Det stigende niveau af teknologier giver os mulighed for at tilbyde vores kunder at strømline arbejdsgange og forenkle driften ved at vælge os som en global udbyder, der vil være ansvarlig for at forenkle og centralisere styringen af ​​dine virksomhedsenheder rundt om i verden.

Vores ekspertise

Regnskabs- og bogføringsydelser for multinationale virksomheder

Vi tilbyder daglig regnskabssupport til dine forretningsenheder (indenland og udland) og giver dig mulighed for en ensartet måde at rapportere på for alle dine forretningsafdelinger uanset de detaljer, der gælder for disse landes regnskabs- og skattelovgivning. Vi vil sikre, at dit regnskab overholder regnskabsstandarder og internationale regler.

Vores ledelsesydelser omfatter regnskab, bogføring, finansiel rapportering og konsolidering, bistand til finansiel revision og intern kontrol, momsregistrering og -administration, bankkontostyring, udarbejdelse af regnskab, kassestyring og meget mere.

Regnskabsgruppering og konsolidering af moder- og dattervirksomheder i en unik rapport

Vi udvikler og udarbejder en ensartet rapportskabelon, der vil have samme format til regnskab for alle dine koncernenheder og virksomheder ved at skabe bro mellem lokale økonomiske data og standardiseret koncernregnskab. Brugen af ​​årsregnskabsgruppering af moder- og datterselskaber i unikke rapporter giver dig mulighed for at have selvstændige og gruppedata i én fil. Dette er et nøgleelement i at gøre den overordnede analyse og sammenligning effektiv, sammenlignelig og forståelig uanset de detaljer, der gælder for regnskabs- og skattelovgivningen i forskellige lande, hvor din virksomhed opererer. 

Disse samlede data gør det muligt for multinationale virksomheders ledelse at være mere effektiv i beslutningsprocessen, vurdere hver enheds økonomiske situation og, hvis det er nødvendigt, justere ledelsesstrategien.

Globale skatteoverholdelsestjenester

Baltic Assist Finance-ledere kan hjælpe dig med at tilpasse dig den aktuelle lokale og nationale skatteudvikling, forberede, administrere og udføre skatteopfyldninger inden for et hurtigt skiftende lovgivningsmiljø verden over og administrere dine direkte og indirekte skatter. 

Vi tilbyder følgende globale skatteoverholdelsestjenester:

  •       Skatteregistreringer, vedligeholdelse af optegnelser og selvangivelser;
  •       Løbende lovbestemt skatteoverholdelse;
  •       Skatterådgivning vedrørende lokal og international skattelovgivning;
  •       Virksomhedens selvangivelse og overholdelse;
  •       Overholdelse af punktafgifter og told;
  •       Overholdelse af moms;
  •       EC Sales og Intrastat.
  •       Overholdelse af personlig skat og social sikring
Globale lønningstjenester

Vi letter den overordnede lønfunktion i dit multinationale selskab ved at behandle dine lønbehov præcist, til tiden og i alle lande, hvor din virksomhed opererer. Vi kan hjælpe dig med at standardisere løndata, sikre overholdelse af lokal arbejdslovgivning og betale internationale teams præcist og til tiden. Vores lønningsteam ville sørge for overholdelse af lokale regler og procedurer (dokumentation, erklæringer, betalinger til lokale skattemyndigheder og andre relaterede parter). 

Vi kan levere en fuldt administreret, standardiseret lønservice, uanset hvor du arbejder. 

Vores globale lønningstjenester omfatter:

  •       Dedikeret global lønkoordineringsteam/enkelt kontrakt;
  •       Global datavalidering og rapportering;
  •       Integration med klient HR og økonomisystemer;
  •       Indenlandsk lønbehandling (brutto til nettoberegninger, syge- og feriebehandling, lønsedlerfremstilling, skattepligtsberegninger, lovpligtige opfyldninger og indberetning);
  •       Forberedelser af globale betalinger.
Global treasury og cash management

Vores team hjælper dig med at centralisere driften af ​​globale finanstjenester i stedet for at have finanspersonale i hvert land lokalt. Ved at centralisere treasury-funktioner sikrer vi, at multinationale selskaber optimerer global likviditetsstyring og arbejdskapital (verdensomspændende kontrol og prognose af likviditet, finansiering, bank) og foretager rettidige betalinger til deres leverandører og partnere, samtidig med at potentielle finansielle risici afbødes. 

Vi kan se disse globale finans- og kontantstyringsopgaver:

  •       Vælg den rigtige treasury-software;
  •       Bestem det bedste niveau af centralisering vs. decentralisering af globale finansfunktioner;
  •       Vælg omkostningseffektive betalingsmetoder;
  •       Brug omkostningskonkurrencedygtige valutakurser til globale betalinger;
  •       Forecast cash flow behov;
  •       Etablere kontantkontrol til virksomhedens risikostyring;
  •       Strategise og udføre beslutningsstøttende funktioner.

Lad din virksomhed vokse med vores ledelsestjenester til multinationale selskaber.

Selskabssekretærservice

Baltic Assist kan tage sig af alle de forskellige forpligtelser, procedurer, krav og administrative opgaver i hvert fremmed land. Vi kan sikre, at din multinationale virksomhed vil overholde alle krav efter stiftelsen, såsom lønsumsafgift, pension, yderligere registrering hos statslige myndigheder og andre krav. 

Vi kan hjælpe dig med følgende opgaver: 

  •       Indgivelse af årsregnskaber og selvangivelser til lokale myndigheder;
  •       Gennemførelse af standardretlige procedurer for bestyrelsesposter, aktionærer, enhedsnavne og registrerede adresser;
  •       Udarbejdelse af sædvanlige juridiske dokumenter;
  •       Håndtering af kommunikation med investorer og medarbejdere;
  •       Vedligeholdelse af bøger og optegnelser;
  •       Konstant sporing af enhedsregistreringer og overholdelsesfrister;
  •       Advarsler om lokale lovgivningsmæssige og juridiske ændringer.
Single Point of Contact (SPOC)

Vi kan være dit eneste og centrale kontaktpunkt mellem dig og dine andre tjenesteudbydere. Det betyder, at vi fungerer som det primære bindeled, konsoliderer kommunikation, strømliner processer og sikrer problemfri koordinering mellem forskellige funktioner eller serviceområder (herunder løn, HR og overholdelse af lokale GAAP). På den måde undgår du risikoen for fragmenteret, vildledende kommunikation, manglende ansvarlighed og kompleksitet i at operere inden for et stort antal forskellige parter.

Virksomhedsstiftelse og likvidation

At starte eller lukke en virksomhed i en udenlandsk jurisdiktion er en ret kompleks sag. Relaterede forpligtelser, procedurer, krav og deadlines kan variere betydeligt fra land til land. Baltic Assist kan støtte dig i stiftelsen og afviklingen af ​​dine porteføljeenheder. Vi kan tage os af hele processen for at gøre det så gnidningsløst som muligt.

Lad din virksomhed vokse med vores ledelsestjenester til multinationale selskaber.

Økonomisk transformation

Ved at sikre overholdelse af lokale regnskabs- og skattekrav kan Baltic Assist hjælpe din multinationale virksomhed med at levere finansieringstransformationsprojekter, som vil gavne hele gruppen af ​​dine enheder. Vi kan hjælpe dig med at gennemgå og optimere økonomiprocesser, implementere metoder til interne kontroller og forskellige kontroller og mindske risikoen for manglende overholdelse af lokale regnskabskrav i hvert fremmed land.

Lad din virksomhed vokse med vores ledelsestjenester til multinationale selskaber.

Internationale reguleringsoverholdelsestjenester

Lokale regler i hvert land øger risikoen for manglende overholdelse og mulige problemer i fremtiden markant.

Baltic Assist kan være din strategiske partner for at undgå mulige risici for manglende overholdelse og sikre, at dine handlinger og procedurer på tværs af hele din gruppe er i overensstemmelse med lokale krav. 

Vi er klar til at hjælpe dig med følgende lovgivningsmæssige overholdelsesopgaver:

  •       Evaluering af din nuværende lovgivningsmæssige status på tværs af alle lande og hjælp til at løse de landespecifikke problemer, hvis nogen;
  •       Overvågning af overnationale reguleringsordninger og de utallige stykker lokal lovgivning, der giver dem lovkraft;
  •       Overvågning og rapportering på tværs af alle dine regulatoriske forpligtelser lokalt og globalt.
Økonomifunktion & global økonomistyring

Vi hjælper dig med at skabe økonomifunktioner ved at vurdere og give indsigt i økonomiorganisation, strategi, teknologi og processer. Finansfunktionsforsikringstjenester omfatter:

  • Rapporterings- og konsolideringsproces;
  • Kontoafstemninger;
  • Vurdering af økonomisystemer;
  • Analyse og opfølgning på nøglemålinger;
  • Vurdering af, om de forskellige lokale forretningsenheders præstationer stemmer overens med strategien og målene for hele organisationen på tværs af koncernen.

Vores ressource vil også være det primære kontaktpunkt for alle økonomirelaterede spørgsmål i regionerne. 

Vores økonomimedarbejdere sørger for at samle finanskontrol og forretningskontrol, konsolidere de finansielle data, der rapporteres af alle dine lokale forretningsenheder og sørge for, at oplysningerne er i overensstemmelse med IFRS og interne regnskabsstandarder.

Priser

Startups & SMV'er
BASE
Starter ved 38 € per time
Team af revisorer
Finansiel planlægning og rådgivning
Systemopsætning og integration
AI Tool Integration & Management
Store virksomheder
om

Tilpasset Projekt
Corporate Finance Rådgivning
Digital Transformation
Finansiel prognose
RPA Rådgivning

Dediker dine opgaver til vores økonomistyringseksperter

Dediker dine opgaver til Baltic Assist og oplev fordelene ved vores omfattende administrationstjenester, herunder specialiserede økonomistyringstjenester. Vores team fungerer som en forlængelse af din arbejdsstyrke, dedikeret og eksplicit valgt til dit projekt. Vi udmærker os inden for strategisk koordinering, overholdelse og juridisk støtte, operationel effektivitet, risikostyring og global talentstyring.
Derudover administrerer vi finansielle operationer for SMV'er og specifikke økonomifunktioner for erhvervskunder, hvilket sikrer, at alle aspekter af dit økonomiske setup håndteres ekspertise.

Trin til at få dit projekt op at køre

1. Evaluering af arbejdsbyrde

Først evaluerer vores økonomichefer din nuværende regnskabsopsætning og tilbyder en løsning.

2. Tilbuddet

Vi underskriver en aftale, gennemgår relevante juridiske politikker og beslutter startdatoen.

3. Introduktion til holdet

Vi præsenterer dig for det team, der skal stå for projektet. Vi præsenterer nye løsninger, hvis det er nødvendigt.

4. Tilvejebringelse af adgange

Vi opretter adgang til relevante platforme for vores team — for eksempel regnskabssystemer, banker, lønsoftware mv.

5. Projektanalyse

Vi analyserer dine økonomiske operationer og aftaler arbejdsinstruktioner, der definerer de nøjagtige opgaver, procedurer og deadlines, så partnerskabet er fuldt gennemsigtigt og databeskyttet.

6. Projektstart

Vores økonomiteam starter en fuld operation på de aftalte opgaver og giver løbende forslag til automatisering og processtrømlining.

Læs mere om Financial Services

Introduktionsopkald

Bestil en hurtig konsultation