Nyheder

Hvorfor virksomheder ansætter virtuelle assistenter

Accounting Outsource Baltic Assist 4

I vores moderne, elektroniske, tempofyldte samfund, hvor alt skal gøres "i går", kan virksomhedsejere nogle gange befinde sig tabt eller begravet under bunker af månedlige rapporter, balancer og lignende tilsyneladende afgørende rutineopgaver, som suger den sidste dråbe op. af energi en person måtte have. Mens nogle forsøger at udføre alle disse opgaver på egen hånd, er det kun udmattende og demotiverende at se, hvordan de hober sig op. Virksomhedsejere er på det seneste skiftet til virtuelle assistenter, og fordelene er kommet med. Virtual Assistant er et ganske nyt erhverv med et enormt potentiale. Internettet er fuld af positiv feedback fra folk, der allerede har prøvet at arbejde med en virtuel assistent, og siger, at denne beslutning var en reel game-changer for deres virksomhed. Her er 10 hovedårsager til, hvorfor din virksomhed kunne drage fordel af at ansætte en virtuel assistent.

Lavere rekrutterings- og uddannelsesomkostninger

Tænk på alle de gange, du skulle ansætte en ny person til din virksomhed: alle de timer brugt på udvælgelse, interviews, test og senere oplæring af en ny medarbejder. Denne proces er ikke kun lang, men også dyr, selvom du måske bare søger efter en assistent til at dække nogle grundlæggende administrative opgaver. Det er meget nemmere at ansætte en virtuel assistent. Virksomhederne, der tilbyder VA-tjenester, har en bred vifte af specialister med forskellig erhvervserfaring, og de kan gøre det meste af arbejdet for dig ved at udvælge de mest erfarne kandidater i hele landet eller på verdensplan. Det reducerer ikke kun rekrutteringsomkostningerne, men resulterer også i lavere personaleomsætning.

Der udbetales ikke løn for pauser

Når du ansætter en medarbejder til at arbejde på et kontor i otte timer, mandag til fredag, må du acceptere, at ikke al den tid bliver brugt på arbejdsrelaterede opgaver. Med virtuelle assistenter er det lidt anderledes. Da de normalt arbejder på timebasis, skal du ikke betale for frokost- eller kaffepauser, kun for den faktiske arbejdstid. Før du ansætter din VA, skal du tælle den månedlige arbejdsbyrde og oprette en tidsregistreringssoftware til betalingen i slutningen af ​​måneden.

Intet behov for et kontor

Nøgleordet for denne profession er "virtuel", hvilket betyder, at en medarbejder kan arbejde online fra ethvert sted, der har en internetforbindelse og ikke behøver at være fysisk til stede på kontoret. Din virtuelle assistent bor måske ikke engang i det samme land, som du gør, og arbejdet vil stadig blive gjort. En sådan fleksibilitet kan være til gavn for både arbejdsgiveren og medarbejderen, fordi sidstnævnte kan vælge en arbejdsplads, der bedst svarer til hans arbejdsstil, hvad enten det er et hjem eller et co-working kontor, og førstnævnte kan spare mange penge, fordi der ikke er behov for at leje en hvilken som helst plads.

Ingen grund til at opsætte arbejdsværktøjer

Selvom du måske skal købe computersoftware til nogle specifikke opgaver, er dette det, hvad angår arbejdsudstyret. Da virtuelle assistenter arbejder på afstand, og du ikke behøver at forberede en arbejdsplads, er der ingen grund til at købe en bærbar computer, en telefon, høretelefoner osv. Du kan være sikker på, at din VA allerede har alt det udstyr, han skal bruge til effektivt arbejde. Nogle af Virtual Assistant-virksomhederne kræver endda, at ansøgere sender dem et billede af deres hjemmekontor for at sikre, at en fremtidig VA er forberedt til arbejde.

Du har for lidt arbejde til en fuldtidsansat

Hvis du har noget ekstra arbejde, som du ikke har tid til at udføre, men ikke nok til at ansætte nogen for en hel dag, er det den bedste mulighed at ansætte en virtuel assistent. Alle vil være enige om, at det er svært at finde en specialist, der ville være villig til at arbejde på et kontor i en halv dag eller kun et par timer på nogle specifikke opgaver, men det er almindeligt blandt virtuelle assistenter. Fleksibilitet er et af de væsentlige kendetegn ved denne profession, så den samme person kan arbejde tre timer om dagen for en virksomhed, udføre administrative opgaver og bruge de resterende fem timer på at håndtere marketingrelaterede opgaver for en anden virksomhed.

Du har brug for en medarbejder med et ekspertiseområde

Hvis du befinder dig i en situation, hvor du ikke kun mangler arbejdsbyrde for en fuldtidsansat, men du også har brug for en specialist inden for et bestemt område, kan det være den bedste løsning at ansætte en virtuel assistent. De fleste virtuelle assistenter har deres ekspertiseområde, og kan udover at arrangere møder og booke flybilletter hjælpe med opgaver, der kræver omfattende viden og færdigheder.

Virtuelle assistenter er altid tilgængelige

Mens kontoransatte ofte arbejder fra 9 til 5, Virtuelle assistenter er meget fleksible og kan arbejde med projekter i en anden tidszone. Det er også nemmere at nå dem, hvis der dukker nogle uventede opgaver op, og det haster med at nå dem.

Du kan bestå de administrative opgaver

Din virtuelle assistent kan administrere de mest basale ting for dig, såsom at håndtere reservationer eller reservationer, administrere dine e-mails, planlægge aftaler, håndtere sociale medier osv. Det er nemme opgaver, som nogle gange æder dyrebare timer op, du kunne bruge på at arbejde på vigtige projekter, tegne nye forretningsstrategier eller blot blive inspireret til nye faglige udfordringer. Det er smart at give sig selv mere tid til at klare nogle opgaver og på den måde garantere kvalitet, og det er kun muligt ved at aflevere en del af arbejdsbyrden.

Du kan slappe af

Der er ikke mange mennesker, der præsterer godt under pres; de fleste af os begynder at fiksere simple opgaver og udsætte på afgørende arbejde. Hvis du overfører nogle af dine arbejdsbyrder til en anden, frigør du dig fra bestemt overarbejde, hvilket betyder, at du vil kunne slappe af, bruge mere tid sammen med dine kære, udvikle dig som professionel eller få en hobby. Selv de bedste fagfolk inden for deres felt har brug for tid til at hvile og lade op for at være produktive.

Fortrolighed er garanteret

Nogle virksomhedsejere er i tvivl om niveauet af fortrolighed, man kan forvente af uafhængige entreprenører, som nogle gange skal arbejde med følsomme data. Selvom sådanne tvivl er rimelige, kan du altid bede din virtuelle assistent om at underskrive en fortrolighedsaftale, der garanterer, at dine kommercielle hemmeligheder er sikre. Du bør også begrænse adgangen til følsomme data til et minimum, så din virtuelle assistent kun vil være i stand til at få adgang til de oplysninger, han har brug for for at udføre de aktuelle opgaver.

Konklusion

Der er ingen tvivl om, at i vores virtuelle civilisation vil der være flere og flere mennesker, der arbejder på afstand. De mest progressive virksomheder bruger allerede deres tjenester og tæller fordelene. Tænk på dette som et nyt trin i din virksomheds udvikling, og hyr din første virtuelle assistent i dag.