Nyheder

Nemt outsourcede opgaver: Spar tid og penge, og vækst forretning

1393269 minutter 1

For enhver virksomhed kan det være vanskeligt at finde den ideelle balance mellem omkostningerne ved din egen tid og omkostningerne ved outsourcing. For ejere og operatører af små og mellemstore virksomheder kan den brede idé om outsourcing i første omgang gøre dem på vagt. Unødige omkostninger, mangel på direkte tilsyn og 'vi kan gøre det selv'-mentalitet er nogle af de mest almindelige årsager til, at virksomhedsejere kan være tøvende med at stole på eksterne ressourcer. Denne tilgang er forståelig, men at stole på fjernassistance, når det gøres omhyggeligt, vil hjælpe dig med at vokse din virksomhed, mens du beholder kernemedarbejdere. Omfavnelse af den frihed, som fjerntjenester giver for virksomheder at fokusere på deres forretningen vil i sidste ende give dem mulighed for at spare på det mest værdifulde aktiv, nemlig tid.

Outsourcing er mere almindeligt end mange tror

Udtrykket 'outsourcing' har fået en dårlig rap. Alt for ofte er det forbundet med udskiftning af interne job og et fald i kvaliteten af ​​produkter og tjenester. Faktum er, at at stole på en velrenommeret tredjepartskilde til at håndtere visse opgaver og tjenester resulterer oftest i lavere forretningsomkostninger og en stigning i kvaliteten. Små og mellemstore virksomheder, der afsætter dyrebare timer af medarbejdernes tid til at forsøge at lære processer, som ikke falder ind under deres ekspertiseområde, er nødt til at mislykkes. I sidste ende er det nøglen til at øge produktiviteten og vækste din virksomhed effektivt at identificere, hvilke tjenester du bør outsource eksternt (din arbejdsstyrkes svagheder), og hvilke der skal håndteres internt (din arbejdsstyrkes styrker).

Heldigvis er mange virksomheder ens i de opgaver, som de har tendens til at outsource. Ingen virksomhed er alene i sit behov for at holde sig til bundlinjen og samtidig bevare kvaliteten og samtidig arbejde hen imod operationel vækst. Mange fordele ved at udnytte brønden i virtuelle og eksterne tjenester, såvel som andre entreprenører, understreges af ét tema: frihed. Frihed til ressourcer til at fokusere på din virksomheds primære mål. Økonomisk frihed leveret af smarte udgifter til ekstern ekspertise. Frihed til at udnytte nationale og globale kompetencemarkeder til håndgribelige resultater for din egen virksomhed.

Outsourcelige opgaver: Det store billede

Næsten ingen virksomhed opererer alene. Eksterne entreprenører, fjerntliggende eller indenlandske, er almindelige blandt små eller store virksomheder. Forbes noterer sig dette faktum og tilføjer, at to brede kategorier af opgaver egner sig til at blive outsourcet: 1) opgaver, som din virksomhed ikke kan leve uden, men som ikke er en del af dine strategiske operationer, såsom shipping, og 2) råvare opgaver som rengøring, storskala print og kundeservice callcentre. Disse råvareopgaver berettiger ikke ansættelse af fuldtidsansatte, og mange virksomheder har allerede bygget deres strategi op omkring at levere disse råvareopgaver til kostpris.

Ofte outsourcede opgaver og tjenester

Uanset det generelle område, som en virksomhed falder ind under, krydser visse daglige forretningsaktiviteter næsten alle brancher. Tag for eksempel administrative opgaver. De nødvendige færdigheder til at planlægge forretningsrelaterede begivenheder, fuldføre dataindtastning og skrive lange dokumenter er ofte delegeret til en virtuel assistent eller fjerntjeneste, hvilket reducerer tidsomkostningerne betydeligt. Disse opgaver er noget gentagne, men det betyder ikke, at de ikke er tidskrævende og detaljeorienterede, hvorfor outsourcing ofte er billigere og mere effektivt end at ansætte interne medarbejdere til at håndtere dem. Disse administrative opgaver, der kunne, men bør ikke håndteres internt, er ikke den eneste type operation, som virksomheder har tendens til at outsource.

Specialiserede opgaver er et felt, som du ville være forladt i at forsøge at håndtere internt. Regnskabsydelser, leadgenerering, marketing og it-drift udliciteres ofte af en god grund. Sådanne processer er ikke kun ekstremt tidskrævende. De er afgørende for de fleste virksomheders succes, og de skal gøres rigtigt af fagfolk, der er eksperter på området. De fleste af disse opgaver, når de anvendes til en virksomhed, kræver betydelig arbejdsstyrke og ekspertise. Og selvom de er kritiske for din drift, er disse generelt ikke en del af en virksomheds strategiske operationer og bør outsources. Mange af disse opgaver falder ind under kategorien "ekspertopgaver". Ved at outsource disse opgaver til fagfolk, der kan betragtes som eksperter på deres område, når det er muligt, får du i det væsentlige en medarbejder på topniveau på en entreprenørs pris.

Andre opgaver gælder mindre universelt for virksomheder, men er, hvor det er relevant, typisk outsourcet. Copywriting, markedsføring på sociale medier og oversættelse har en tendens til at være mindre universelt efterspurgt, men kan outsources for at opnå højere kvalitet og lavere omkostninger for virksomheder, der har brug for disse tjenester. Teknikområdet fortsætter med at vokse, men selv industriens giganter på dette felt outsourcer visse operationer. Apple designer f.eks. sine produkter og stoler efterfølgende på, at entreprenører producerer dem i masseskala. Det har udløst et boom i konkurrencen blandt disse entreprenører, hvilket har belyst, hvordan en virksomheds beslutning om at uddelegere opgaver til eksterne parter kan stimulere den sektor, der er specialiseret i en specifik opgave. Startups og små virksomheder i teknologisektoren bør også overveje, at flere tjenester bør overlades til eksperterne at levere, herunder, men ikke begrænset til, cloud-hosting, cybersikkerhed og infrastruktur.

Værdsæt din tid, overvej outsourcing

Husk, at den primære fordel ved at finde forretningspartnere til at håndtere disse opgaver ikke er at spare penge. Det er at spare tid, der som vi almindeligvis siger, ikke kan værdsættes nok. Langsigtede mål for mange virksomheder er at håndtere så mange operationer internt som muligt med tiden. Dette mål skal bifaldes, men ejerne skal forstå, at denne form for vækst tager tid, og at de skal vurdere realiteterne i hvordan for at nå det vækstmål. Udfør omkostnings-tidsanalyser for operationer, du overvejer at outsource, og konsulter derefter forretningsforbindelser og relevante parter for at finde en specifik entreprenør eller service. Uanset om det er til et engangsprojekt eller en løbende service, vil outsourcing sandsynligvis spare dig tid og penge, hvor tiden er den mest værdifulde af de to.

Konklusion

Enhver lille eller mellemstor virksomhed skal omfavne outsourcing, uanset om det er offshore eller indenlandsk. Ydelser, der kan håndteres med professionalisme ved virtuel eller fjernassistance og ydelser, vil oftest have en billigere pris end at håndtere dem in-house med en fuldtids- eller deltidsansat. Du vil måske opleve, at lokale og indenlandske forretningspartnere kan håndtere outsourcingen af ​​en specifik opgave mest effektivt, som det ofte er tilfældet med regnskabstjenester. Offshore, ekstern outsourcing giver dog ofte større forhold mellem omkostninger og kvalitet. Uanset hvilken form, den service, virksomhed eller person du vælger som entreprenør har, skal du vide, at uddelegering af disse tredjepartsopgaver vil sætte din virksomhed i den bedste position til at udvide driften, forfølge din vision og markere sig i en hhv. Mark.