Nyheder

Outsourcing efter Covid-19: Hvad vil ændre sig?

Baltic Assist hold 2 1

Covid-19 påvirkede næsten alle områder, og outsourcing er ingen undtagelse. Den globale pandemi bragte alle den traditionelle outsourcingmodels svagheder frem i lyset og tændte behovet for forandring.

Derfor vil vi i denne artikel se på, hvordan outsourcing ændrer sig på grund af pandemi.

Vigtige ændringer i outsourcing

Hvis vi skulle opsummere ændringerne i én sætning, ville den sætning være det fjernbetjening.

Mange virksomheder implementerede deres arbejde hjemmefra-politikker det sidste år, og de fleste planlægger at fortsætte dette skift. Ifølge Gartners undersøgelse, overvejer mere end 80 % af virksomhederne at tillade fjernarbejde efter pandemien.

Da så mange virksomheder vil forblive fjerntliggende eller delvist afsidesliggende, vil outsourcingsektoren uundgåeligt blive påvirket.

Sådan er det:

  1. Flere og flere tjenester vil blive outsourcet. Selvom mange outsourcede tjenester (såsom regnskabstjenester eller virtuelle bogholderitjenester) var ret almindelige allerede før pandemien, vil deres rolle kun blive større. Da virksomhederne vil fokusere deres ressourcer på de væsentlige arbejdsstillinger, vil de outsource de såkaldte ikke-kernefunktioner. Dette vil være mest anvendeligt for små eller mellemstore virksomheder. For eksempel vil outsourcing af regnskaber for små virksomheder sandsynligvis være en af ​​de mest almindeligt outsourcede tjenester.
  2. Teknisk venlighed vil være uundværlig. Hvis før Covid-19-teknologier var nødvendige, er de nu vigtige. Virksomheder vil samarbejde med outsourcing-virksomheder, der tilbyder fjernmedarbejdere, der er egnede til at tilpasse sig teknologiske fremskridt. For eksempel vil en finansiel ekspert, der kunne levere en online lønningstjeneste ved hjælp af den nyeste software, være uerstattelig og meget ønsket af virksomhederne.
  3. Co-sourcing vil blive mere almindeligt. Co-sourcing er et en-til-en forretningssamarbejde med det langsigtede for øje. I praksis kan co-sourcing betyde, at man arbejder på det samme projekt (eller produkt) både i virksomheden og udenfor. For eksempel kan en startup arbejde på at frigive den nyeste mobilbetalingsapp og outsource en finansekspert til samarbejde.
  4. Værdinetværk vil fortsætte med at stige. I outsourcing sammenhæng refererer værdinetværk til forbindelserne mellem forskellige outsourcingudbydere. I kølvandet på pandemien vil vi sandsynligvis se outsourcingvirksomheder arbejde sammen om at levere tjenester af højere kvalitet til deres kunder og tilpasse sig de teknologiske ændringer både hurtigere og mere effektivt.
  5. Outsourcing vil fortsat sikre effektivitet for virksomhederne. Effektivitet vil være endnu vigtigere efter pandemien, og outsourcing vil hjælpe med at opnå det. Outsourcing af bogholderitjenester eller ansættelse af virtuelle assistenter vil gøre det muligt for virksomheder at opnå maksimal produktivitet ved at fokusere på værdifulde arbejdsstillinger og medarbejdere.
  6. Outsourcing vil fortsat hjælpe med forretningsudvikling. Flere og flere virksomheder bliver fortrolige med at bruge outsourcing-tjenester, da de giver dem mulighed for at reducere omkostningerne og eliminere behovet for nyt ikke-kernepersonale. Ved at outsource finansprofessionelle eller HR'er sparer virksomheder på uddannelse og kontorlokaler og investerer disse penge i forretningsudvikling.

Hvordan kan vi hjælpe?

Her hos Baltic Assist arbejder vi dagligt på at levere outsourcing af høj kvalitet til vores kunder.

Fra i dag er vi blandt de hurtigst voksende internationale outsourcingvirksomheder i Baltikum. Vi er fokuseret på at forsyne både startups og store virksomheder fra skandinaviske lande, Storbritannien og USA med talentfulde og præstationsorienterede medarbejdere fra Litauen.