Nyheder

Outsourcing flytter tilbage til Europa: Hvorfor og hvad kan man forvente?

8795607 min

Indien er den største outsourcing-destination for både amerikanske og europæiske virksomheder. Europa står for omkring 30 % af Indiens outsourcingindustri på 150 milliarder dollars.

Men på grund af opdaterede regler om databeskyttelse (GDPR), den globale pandemi og nogle økonomiske ændringer i Indien, er mange virksomheder klar til at bringe outsourcet kundeservice tilbage til Europa.

Derfor vil vi i denne artikel diskutere dette skift mere detaljeret.

 

Hvorfor er Indien så attraktivt som outsourcingland?

Før vi går videre, lad os hurtigt opsummere, hvorfor outsourcing-tjenester fra Indien er så tiltalende.

Følgende er de mest almindelige årsager:

  1. Lave priser. På trods af stigende lønninger (vi vil diskutere det i det følgende afsnit), tilbyder Indien stadig lave priser og priser for deres tjenester.
  2. Menneskelige ressourcer. Som et land med 1.3 milliarder mennesker tilbyder Indien menneskelige ressourcer, som kun få andre lande har.
  3. Tilpasningsevne. Indiens marked er hurtig til at tilpasse sig de andre landes krav. Det omfatter uddannelse af nødvendige specialister og tilpasning af softwaren, så den passer til kundernes behov.

Situationen er dog ikke kommet for at blive på grund af nogle økonomiske ændringer i landet.

 

Indien er ikke længere så billigt for outsourcing, som det plejede at være

Der er ingen hemmelighed, at den største appel til at outsource specialister fra Indien var omkostningseffektivitet. Situationen er dog ved at ændre sig.

I de senere år har lønningerne i Indien været stigende, hvilket allerede har tvang nogle virksomheder til at flytte hjem igen.

I sommeren 2020 blev det vurderet, at i gennemsnit ville Indiens lønninger stige til 13 % i det kommende år. Tilføj en af ​​de største inflationsrater i de store asiatiske økonomier, og der har du flere grunde til at outsource til at forlade landet.

 

Ulemper ved outsourcing fra Indien

Vi har allerede dækket den økonomiske del. Lad os gennemgå nogle af de andre grunde til, at outsourcing fra Indien måske ikke er så fantastisk, som det kan se ud.

Tidsforskel

I erhvervslivet er tid alt. Derfor kan det være vanskeligt at have en eller få afdelinger i din virksomhed i en anden tidszone og give udfordringer.

For at undgå det kan det være et godt alternativ at flytte for at outsource tilbage til Europa.

Kommunikationsspørgsmål

Hvert land har sin forståelse af forretning og kommunikation.

Når de er noget eller meget forskellige, kan det forårsage udfordringer for slutproduktet eller tjenesten, og den overordnede brugeroplevelse og i nogle tilfælde indtjening.

 

Yderligere Covid-19 relaterede udfordringer

En anden ting, der kan tilføje outsourcing-filmen hurtigere tilbage til Europa, er den globale pandemi.

Outsourcing er ligesom mange andre områder også blevet ramt af Covid-19-pandemien. Da den nuværende situation i Indien er ekstremt vanskelig, stilles der yderligere udfordringer til outsourcing-området.

For eksempel er det mest fremtrædende problem at give medarbejderne teknisk udstyr til at bruge derhjemme, da det er for farligt at arbejde på kontorerne.

 

Bundlinjen

Alt i alt er outsourcing ved at finde tilbage til Europa.

På grund af udfordringer globalt og i Indien vælger flere og flere virksomheder at finde pålidelige outsourcing-tjenester derhjemme.

Skiftet vil tage tid, men vi kan allerede nu begynde at se nogle ændringer.