Hvorfor Nearshoring kunne være præcis, hvad du har brug for
Oversigt
Nearshoring kan være præcis, hvad din virksomhed har brug for for at forblive konkurrencedygtig og effektiv. Ved at flytte aktiviteter tættere på hjemmet kan du nyde godt af adskillige fordele, såsom reducerede omkostninger, forbedret kommunikation og hurtigere ekspeditionstid. At forstå fordelene ved nearshoring kan hjælpe dig med at træffe strategiske beslutninger, der forbedrer din virksomheds drift.

Nearshoring: Noget nyt at overveje
Globale virksomheder har offshored kritiske dele af deres forretningsfunktion i årevis nu – med blandede resultater. Callcentre har været drevet i udlandet med fjerne geografiske og kulturelle bånd til moderselskabet. Selvom dette er gjort med de bedste intentioner, har det til tider ført til et fald i kundetilfredsheden. Noget som vi kan blive enige om at ingen virksomhed ønsker!
Interessant nok er det her, ideen om nearshoring kommer ind. Det er en form for outsourcing, men en form for outsourcing, der er betinget af at finde en professionel tredjepart med tætte geografiske bånd til din kerneforretning. Det spændende ved dette er, at det er en relativt ny idé, men en der giver rigtig god mening, når du begynder at tænke over det.
Her er et par ideer fra vores hoveder om hvorfor nearshoring er en idé, som du måske bør overveje:
- Det kan hjælpe dig med at forbedre effektiviteten ved at outsource specifikke opgaver til erfarne tredjeparter
- Det kan give dig mulighed for at ansætte en meget slankere og mere fleksibel arbejdsstyrke, der vil matche den nuværende form for din kerneforretning
- Det giver dig mulighed for at reducere omkostningerne, samtidig med at kvaliteten af kundeoplevelsen bibeholdes
- Det er en idé, der passer til behovene hos virksomheder i alle former og størrelser
Sikkert masser af stof til eftertanke, når du ser det hele nede på papiret, er der ikke!
Er Offshoring gået af mode?
Det er noget, vi hele tiden bliver spurgt om: det er ikke så meget, at det er gået af mode, mere at det begynder at blive afløst. Offshoring har i årevis leveret et billigere og slankere slutprodukt til forbrugerne ved at reducere omkostningerne for nogle af de største virksomheder i verden. Ret sejt fra et forbrugersynspunkt, kan jeg forestille mig, at du tænker.
Noget at overveje er dog, at det (ubevidst) kan skade serviceniveauet, som de samme forbrugere oplever. Ingen siger, at dette skyldes manglende indsats eller noget lignende - offshoring-virksomheder beskæftiger de bedste og dygtigste, det er der ingen tvivl om. Kunder føler dog, at tingene kører lidt glattere, når de har et tættere link til personen i den anden ende af telefonen.
Callcentre er blot et typisk eksempel, men i sandhed kan du argumentere for enhver model for outsourcing. Det er bare almindelig gammel menneskelig natur, når du kommer ned til det. Derfor er der et hul til nearshoring. Virksomheder kan spare penge og give nogle af disse besparelser videre til deres kunder. Ydermere kan dine nearshore-arbejdere integreres problemfrit i et team uden besvær eller friktion.
Konklusion
Gør en lang historie kort: nearshoring er ligesom offshoring, men uden besværet med midnatskriser, vanskeligheden ved kulturelle barrierer og de vanskelige ting med at afstemme markant forskellige forventninger. Hvis det lyder som den slags ting, du har brug for, så er det værd at brygge noget kaffe og tænke over, hvilke opgaver og funktioner du ønsker at nærme dig.
Hvis du vil undersøge, hvordan nearshoring kan gavne din virksomhed, så kontakt Baltic Assist. Vores eksperter er her for at hjælpe dig med at optimere din drift og nå dine mål. Kontakt os i dag!
Har du et spørgsmål?
Kom i kontakt!
Baltic Assist leverer en omfattende outsourcing-løsning, der sparer omkostninger, øger effektiviteten og strategisk beslutningstagning for din virksomhed.