Nyheder

Litauisk virksomhed planlægger at tiltrække hundrede og et halvt nye medarbejdere

92c9d67d by 7110 164d7565deb min

Pandemien, som har tvunget virksomheder til at ændre deres forretningsmodeller og forankret arbejde hjemmefra som normen, fortsætter med at øge behovet for outsourcede tjenester og dermed efterspørgslen efter dem, der arbejder i marken. Andžej Rynkevič, overhovedet for litaueren outsourcing firma Baltic Virtual Assistants, fortæller, at det respektive marked vil fortsætte med at vokse og afslører, at virksomheden selv planlægger at fordoble antallet af ansatte inden for tre år.

Væksten på outsourcingmarkedet øger behovet for medarbejdere

Virksomheden startede sin drift som en nystartet virksomhed for syv år siden og leverer nu tjenester i over 50 lande og beskæftiger i øjeblikket 170 medarbejdere. Virksomhedsdirektøren afslører, at virksomheden planlægger at fordoble antallet i løbet af de næste tre år.

”Sidste år planlagde vi at ansætte 50 fagfolk fra økonomi og andre områder, og vi har nået og markant overskredet dette mål. Selvom det er svært at planlægge mere end et halvt år frem under de nuværende omstændigheder, set i lyset af udviklingen af ​​projekter i 2022, har vi sat os et mere ambitiøst mål end sidste år, og vi planlægger at fordoble det nuværende antal medarbejdere på tre år og tiltrække i alt omkring 150 nye fagfolk”, sagde A. Rynkevič.

Ifølge ham forudsiges det, at det globale outsourcingmarked sandsynligvis vil vokse med 7 procent i perioden 2020-2024 eller med mere end 76 milliarder amerikanske dollars sammenlignet med den vækst på 2 procent, der blev registreret i 2016-2020.

"Markedets vækst blev bestemt af forskellige faktorer: virksomhedernes ønske om at reducere omkostningerne og øge den operationelle effektivitet. Outsourcing-tjenester er ofte en løsning for virksomheder til at finde medarbejdere med visse færdigheder, som ikke er tilgængelige i virksomheden, eller som en måde at uddelegere hjælpeaktiviteter eller funktioner til outsourcet personale. Fjernarbejde-modellen, som er blevet en ny norm, har uden tvivl også bidraget til væksten i efterspørgslen efter outsourcede tjenester”, sagde chefen for Baltic Virtual Assistants og tilføjede, at omkring 60 procent af personalet i virksomheden har valgt fjernarbejdet. mulighed.

Ifølge A. Rynkevič vokser efterspørgslen efter outsourcing-tjenester mest inden for IT og finans: “Global teknologisk forandring inden for digitalisering, dataanalyse og kunstig intelligens former uundgåeligt behovet for fagfolk inden for visse områder. Derfor er finansielle data- og indholdsanalytikere, specialister i automatisering af finansielle processer, finansielle, sociale medier og digitale marketingspecialister, grafiske designere og programmører i øjeblikket i høj efterspørgsel. Der er også en ret stor efterspørgsel efter outsourcede tjenester inden for områder som teknik, ledelse, marketing eller kundeservice."

Led ikke efter perfektion

Rynkevič siger, at bløde færdigheder bliver mere og mere relevante for nye medarbejdere, men hovedkriterierne for fremtidige kandidater forbliver de samme som før, og blandt dem er faglige færdigheder, engelskkundskaber samt evnen til at tilpasse sig et hurtigt skiftende miljø, som er blevet endnu vigtigere i forbindelse med pandemien. Eksperten påpeger dog, at omkring 69 procent af organisationerne har svært ved at tiltrække kandidater, der opfylder alle arbejdsgivernes krav, herunder den nødvendige viden og kompetencer. Af den grund råder A. Rynkevič til ikke at fokusere på at finde de ’perfekte’ medarbejdere og hellere lede efter de rigtige personlige egenskaber og kompetencer samt fagligt potentiale.

"Når vi vurderer kandidater, stræber vi altid efter at finde personer, der ville være i tråd med virksomhedens værdier og organisationskultur, som var innovative og kreative, kunne deres job, var villige til at vokse og forbedre sig og havde ideer at dele", siger lederen. af baltiske virtuelle assistenter.