Nyheder

Hvorfor Nearshoring kunne være præcis, hvad du har brug for

Baltic Assist Accounting 2 3

Da det bliver stadig nemmere at forbinde med mennesker over hele verden med et klik på knappen, er det sikkert at sige, at verden bliver et mindre sted. Dette er en stor ting for kunderne, fordi det betyder, at de kan gøre brug af ekspertise over hele verden. Hvad det dog betyder for virksomheder på nogle niveauer er øget konkurrence.

Overalt hvor du vender dig, kommer smarte mennesker med nye måder at pakke tjenester på, der gør tingene hurtigere og mere tilgængelige. Det betyder, at hvis du vil være på forkant med kurven, skal du tænke ud af boksen. Apropos at tænke ud af boksen; har du nogensinde hørt om nearshoring?

Nearshoring: Noget nyt at overveje

Globale virksomheder har offshored kritiske dele af deres forretningsfunktion i årevis nu – med blandede resultater. Callcentre har været drevet i udlandet med fjerne geografiske og kulturelle bånd til moderselskabet. Selvom dette er gjort med de bedste intentioner, har det til tider ført til et fald i kundetilfredsheden. Noget som vi kan blive enige om at ingen virksomhed ønsker!

Interessant nok er det her, ideen om nearshoring kommer ind. Det er en form for outsourcing, men en form for outsourcing, der er betinget af at finde en professionel tredjepart med tætte geografiske bånd til din kerneforretning. Det spændende ved dette er, at det er en relativt ny idé, men en der giver rigtig god mening, når du begynder at tænke over det.

Her er et par ideer fra vores hoveder om hvorfor nearshoring er en idé, som du måske bør overveje:

  • Det kan hjælpe dig med at forbedre effektiviteten ved at outsource specifikke opgaver til erfarne tredjeparter
  • Det kan give dig mulighed for at ansætte en meget slankere og mere fleksibel arbejdsstyrke, der vil matche den nuværende form for din kerneforretning
  • Det giver dig mulighed for at reducere omkostningerne, samtidig med at kvaliteten af ​​kundeoplevelsen bibeholdes
  • Det er en idé, der passer til behovene hos virksomheder i alle former og størrelser

Sikkert masser af stof til eftertanke, når du ser det hele nede på papiret, er der ikke!

Er Offshoring gået af mode?

Det er noget, vi hele tiden bliver spurgt om: det er ikke så meget, at det er gået af mode, mere at det begynder at blive afløst. Offshoring har i årevis leveret et billigere og slankere slutprodukt til forbrugerne ved at reducere omkostningerne for nogle af de største virksomheder i verden. Ret sejt fra et forbrugersynspunkt, kan jeg forestille mig, at du tænker.

Noget at overveje er dog, at det (ubevidst) kan skade serviceniveauet, som de samme forbrugere oplever. Ingen siger, at dette skyldes manglende indsats eller noget lignende - offshoring-virksomheder beskæftiger de bedste og dygtigste, det er der ingen tvivl om. Kunder føler dog, at tingene kører lidt glattere, når de har et tættere link til personen i den anden ende af telefonen.

Callcentre er blot et typisk eksempel, men i sandhed kan du argumentere for enhver model for outsourcing. Det er bare almindelig gammel menneskelig natur, når du kommer ned til det. Derfor er der et hul til nearshoring. Virksomheder kan spare penge og give nogle af disse besparelser videre til deres kunder. Ydermere kan dine nearshore-arbejdere integreres problemfrit i et team uden besvær eller friktion.

Hvordan ved du, hvornår du bør nærme kysten?

Det kan være svært at vide, hvornår man skal tage springet og stole på en tredjepart med noget af dit arbejde. Du vil være sikker på, at du kan stole på, at de får arbejdet gjort, for i sidste ende er det dit navn og dit brand, der står på spil. Det betyder, at mens fordelene ved nearshoring er ligegyldige, er der behov for en smule omtanke fra din side for at undgå, at potentielle ulemper og faldgruber opstår.

For at gøre tingene problemfrie, har vi brugt lidt tid på at udarbejde et par ting, som du kan overveje og overveje. Hvis du gennemgår dem én efter én, vil du være i stand til at se, om nearshoring er den rigtige vej for dig:

  1. Ønsker du at reducere dine omkostninger? Selvfølgelig er du det! Det er den første ting ved nearshoring, som du skal give et stort kryds. Fordi du kun betaler for det, du har brug for, med simple faste gebyrer for den aktuelle opgave, kan du holde tingene slanke og fleksible. To ting, jeg tror, ​​vi kan blive enige om, er altafgørende i erhvervslivet.
  2. Er din virksomhedskultur vigtig for dig? Selvfølgelig er det det! Kulturen i din virksomhed er lige så vigtig som dit kernebrand, når du vil skabe en varig identitet, der adskiller dig fra mængden. Offshoring kan ændre din kultur, fordi du har at gøre med arbejdsmetoder fra hele verden. Vi er de første til at sige, at en smule kulturel mangfoldighed beriger os alle, men husk, at det ikke er det, vi taler om her. Vi taler om at sikre, at forventninger til output, kvalitet og tidsrammer bliver intuitivt afstemt fra dag ét. Nearshoring tager sig af alt det, uden at du behøver at jage og sende rundt i adfærdskodekser i det uendelige.
  3. Er flydende og produktiv arbejdsstyrke noget, du gerne vil have? Det kan du vædde på! Ved at kunne ansætte folk, der er kendt for at få arbejdet gjort rigtigt første gang, vil du være i stand til at tage tingene lidt lettere. Der bliver ingen sved for, om du fik din pointe frem, som du havde tænkt dig et par dage tidligere, mens du ser tidsfristerne tikke tættere på. Tænk på nearshoring som problemfri offshoring, der gør alt lettere.

Konklusion

Gør en lang historie kort: nearshoring er ligesom offshoring, men uden besværet med midnatskriser, vanskeligheden ved kulturelle barrierer og de vanskelige ting med at afstemme markant forskellige forventninger. Hvis det lyder som den slags ting, du har brug for, så er det værd at brygge noget kaffe og tænke over, hvilke opgaver og funktioner du ønsker at nærme dig.